ترویج فرهنگ مهدویت در جشن‌های شعبانیه مورد توجه باشد
کد خبر: 3802432
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

ترویج فرهنگ مهدویت در جشن‌های شعبانیه مورد توجه باشد

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: مسئولان گروه‌های نمایش شهرستان در برگزاری جشن‌های شعبانیه ترویج فرهنگ مهدویت و تقویت و ترویج باورهای دینی را مد نظر داشته باشند.

ترویج فرهنگ مهدویت در جشن‌های شعبانیه مورد توجه باشدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسن زارعیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز 20 فروردین ماه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های نیمه ماه شعبان با اشاره به ظرفیت خوب گروه‌های نمایش و برنامه‌های جشن نیمه شعبان در ترویج فرهنگ مهدویت از مسئولان گروه‌های نمایش شهرستان خواست در برگزاری این جشن‌ها تقویت و ترویج باورهای دینی و فرهنگ شیعه را مد نظر داشته باشند.
زارعیان گفت: لازم است کلیه مسئولان گروه‌های نمایشی قبل از اجرای برنامه با ارائه لوح فشرده نمونه کار و در خواست برگزاری جشن جهت اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره نظارت بر اماکن عمومی اقدام نمایند.
رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز ضمن تاکید بر در نظر گرفتن فرهنگ مهدویت در جشن‌های نیمه شعبان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی امر فرهنگ و هنر وظیفه صدور مجوزها و نظارت بر آنها را بر عهده دارد و اداره امور هنری نیز در نظر دارد جهت ارتقای دانش تئاتر شهرستان دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را با همکاری انجمن هنرهای نمایشی شهرستان برگزار نماید.
گروه‌های نمایشی نیز در این نشست به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
یادآور می‌شود کد دارشدن گروه‌های نمایشی فعال، خاتمه دادن به مراسم جشن در ساعت 23، تجلیل از گروه‌های برتر نمایشی، استفاده از گروه‌های برتر در مناسبت‌های طول سال، برگزاری دوره آموزشی بر ای علاقه‌مند ان تئاتر و نمایش، استفاده از متن‌ها و موضوعات مرتبط و مفید در نمایش‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

captcha