جانبازان؛ میراث گران‌بهای انقلاب اسلامی
کد خبر: 3802466
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

جانبازان؛ میراث گران‌بهای انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جانبازان و ایثارگران میراثی گران‌بها و الگو برای انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و دیدار با این یادگاران انقلاب و خانواده‌های آن‌ها موجب عزت و پالایش روح انسان می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 21 فروردین ماه به مناسبت روز جانباز با خانواده جانبازان صابر صادقی جانباز 70 درصدی، ابراهیم زارعی جانباز 60 درصدی و صاحب کریمی جانباز 40 درصدی دیدار و در این دیدار اظهار کرد: جانبازان و ایثارگران میراثی گران‌بها و الگو برای انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و دیدار با این یادگاران انقلاب و خانواده‌های آن‌ها موجب عزت و پالایش روح انسان می‌شود.
وی افزود: ایثارگری‌ها، رشادت‌ها، جان‌فشانی‌ها رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی، به‌عنوان اسطوره‌های صبر و استقامت، ایثار، شجاعت و دلاوری در دفتر خاطرات این سرزمین ثبت‌ شده و دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران مایه افتخار و سربلندی است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تأکید کرد: امروز امنیت آرامش و آسایشی که در جامعه وجود دارد، مدیون رشادت‌ها، فداکاری و ایثارگری‌های خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرافرازی است که با اهدای جان و هستی خود از کیان این سرزمین دفاع کردند.
وی با اشاره به اینکه پاداش معنوی این غیورمردان نزد خدا محفوظ است، بیان کرد: حفظ و ترویج فرهنگ و روحیه ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس، می‌تواند علاوه بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آنها، تأثیر به‌سزایی در تربیت نسل‌های بعدی کشور داشته باشد، چراکه با حفظ این روحیه می‌توان به قله‌های رفیع سعادت و خوشبختی در عرصه‌های مختلف رسید.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: از جمله سیاست‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح کلان، پیوند مناسبت‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس با اعیاد مذهبی است، یکی از این مناسبت‌ها، پیوند بزرگداشت جانبازان سرافراز با میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز است که در این زمینه، بنیاد هرساله برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبلیغاتی را در سراسر کشور برگزار می‌کند.
رضا نجفی از وجود بیش از 9 هزار جانباز در این استان خبر داد و افزود: حمایت و ارائه خدمات به جامعه جانبازان استان به از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل است.
وی با اشاره به رشادت‌های جانبازان و ایثارگران در دفاع از کیان و ارزش های انقلاب اسلامی یادآور شد: مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان مدیون شجاعت و صلابت جانبازان هستیم.
انتهای پیام

captcha