زمینه اسکان موقت اهالی روستای سیل‌زده رودبار فراهم شود
کد خبر: 3802520
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

زمینه اسکان موقت اهالی روستای سیل‌زده رودبار فراهم شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان خواستار تملک عادلانه اراضی و جبران خسارات وارده به ساکنان روستای رودبار کوهدشت شد و گفت: هرچه سریع‌تر راهکاری مناسب برای اسکان موقت اهالی روستای رودبار یافته شود تا خدمات مناسبی نیز به آن‌ها ارائه شود.

سرکشی آیت‌الله میرعمادی از روستاهای سیل‌زده کوهدشتبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد سه‎شنبه، بیستم فروردین به همراه مسئولان قضایی لرستان ضمن بازدید از مناطق زیر آب رفته وضعیت‬ روستاهای‬ محاصره‬ در‬ آب رودبار کوهنانید از توابع شهرستان کوهدشت، اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر دچار آب گرفتگی شدید شد به‌نحوی که در حال حاضر بخش زیادی از آن زیر آب رفته است.
وی با ذکر این مطلب که این روستا در نزدیکی سد سیمره قرار دارد، تصریح کرد: به‌واسطه افزایش آب سد در پی بارش‌های اخیر زیر آب رفته و در حال حاضر راه‌های ارتباطی آن از بین رفته و تردد در آن فقط از طریق قایق امکان‌پذیر است.
آیت‌الله میرعمادی در این زمینه به مسئولان تأکید کرد: هرچه سریع‌تر راهکاری مناسب برای اسکان موقت اهالی روستای رودبار بیابند تا خدمات مناسبی نیز به آن‌ها ارائه شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر ضرورت در نظر گرفتن مکانی مناسب برای ایجاد روستای جدید، تصریح کرد: در همین راستا مقرر شد تا راه دسترسی به روستای رودبار از مسیر جدید توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء ایجاد شود.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که اهالی روستا نیز ضمن اعلام موافقت و همکاری خود با مسئولان جهت جابه‌جایی روستا اعلام کردند، تصریح کرد: اهالی مشکلی با جابه‌جایی روستا ندارند لکن خواستار آن هستند که مبلغ مناسبی برای تملک منازل به آن‌ها داده شود.

انتهای پیام

captcha