درهم‌تنیدگی دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا
کد خبر: 3802546
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
رزمنده جانباز عنوان کرد:

درهم‌تنیدگی دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا

کانون خبرنگاران نبأ ــ رزمنده جانباز عملیات کربلای 5 گفت: رمز پیروزی‌های رزمندگان اسلام، تبعیت از اسلام و رهبری و در‌هم‌تنیدگی فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ محمد کریمی، رزمنده جانباز  عملیات کربلای 5 گفت: سال‌ها از روزهای آتش و خون می‌گذرد، روزهایی که یادآور حماسه بزرگ‌مردانی تاریخ‌ساز است. امروز دیگر اثری از رژیم بعث عراق نیست و نام صدام تنها در صفحات سیاه تاریخ حک شده است، اما یاد و خاطره دلاورمردان این مرزوبوم که عاشقانه در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و سرود آزادگی و رشادت سردادند همواره جاودان خواهد ماند.
وی افزود: عملیات کربلای پنج مهم‌ترین عملیات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از جهات مختلف است، چرا‌که منجر به دستیابی به دستاوردهای تاکتیکی بزرگی شد.
این جانباز بیان کرد: تعدادی از هم‌رزمان جلوی چشمانم شهید شدند، عشق را در میان هم‌رزمانم زمانی حس کردم که وجود خود را برای زنده ماندن دیگری فدا می‌کردند. اینکه تنها نان‌آور خانواده که در زمان مجروحیت خود تنها به خانواده‌اش می‌اندیشید و می‌گفت «به مادرم بگویید فرزندش قرار است پیش خدا برود» و این چیزی نمی‌تواند باشد، جز عشق به معبود.
کریمی، رمز پیروزی‌های رزمندگان اسلام را تبعیت آنها از اسلام و رهبری و درهم‌آمیختگی فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا دانست و گفت: در جنگ شاهد حضور جوانان و نوجوانان زیادی بودیم که حسین فهمیده یکی از آنهاست و به جرئت می‌توانم بگویم که جوانان امروزی هم می‌توانند فاتح جنگ نرم امروز با دشمن باشند.
این جانباز اظهار کرد: خوشا به حال یارانی که غریبانه عزم سفر کردند و به قافله عشق پیوستند، خیلی از کارهای خدا حساب و کتاب دارد، هر چیزی را نمی‌خرد؛ واقعیتش این است که گلچین می‌کند، اما شهادت آرزوی قلبی همه رزمنده‌ها بود. عده‌ای زود به آرزوی‌شان رسیدند، عده‌ای هم شاید برای عبرت دیگران، شاید برای یادگاری از جنگ، و شاید هم مثل من برای امتحان‌ زنده ماندند ولی همچنان در آرزوی شهادت لحظه‌شماری می‌کنم.
کریمی در پایان گفت: حرف زدن از جنگ مانند معنی کردن و ترجمه اجمالی از آیات قرآن است که هزاران کتاب تفسیر به همراه دارد؛ معنی را شاید همه بتوانند ولی تفسیر درست از جنگ، کار هر کسی نیست. فیلم‌های ساخته شده در مورد جنگ هم مثال قطره‌ای در برابر دریاست، هیچ کدام از این فیلم‌ها نتوانسته حقیقت جنگ را بیان کند.
طاهره گرگیان
انتهای پیام
captcha