مقاوم‌سازی ۵۲.۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی زنجان
کد خبر: 3802561
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

مقاوم‌سازی ۵۲.۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی زنجان

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی ارائه می‌شود، گفت: تا کنون ۵۲.۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی زنجان مقاوم‌سازی شدند.

مقاوم‌سازی 52.7 درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد 21 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی در سه حوزه عمران روستایی، بازسازی و مسکن روستایی و مسکن شهری با اعتباری افزون بر 120 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی پروژه مسکونی 26 واحدی نگین شهرستان خرم‌دره با اعتبار 19 میلیارد ریال و پروژه 6 واحدی شهرستان طارم نیز با اعتبار 7 میلیارد ریال را جزو پروژه‌های افتتاحی خواند و گفت: این‌ها با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: همچنین پروژه مسکونی 288 واحدی گلشهر زنجان، 25 واحدی شهرستان سلطانیه، 18 واحدی شهرستان خرم‌دره و پروژه 20 واحدی تجاری و اداری شهرستان خدابنده در این ایام، کلنگ‌زنی می‌شود.
وی به اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد و گفت: طرح هادی روستایی در روستاهای سقل طولی، چایرلو، خاتون‌کندی، دوسران و اورتابلاغ شهرستان زنجان، روستای اسد‌آباد شهرستان ابهر و روستای مسگر شهرستان خدابنده و ... اجرا می‌شود.
صنعتی‌منفرد با اشاره به اینکه از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طرح هادی برای 697 روستا تهیه و در 374 روستای استان اجرا شده است، یادآور شد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در کشور 42 درصد و در استان زنجان 52.7 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد .
این مسئول از افتتاح پروژه 19 واحدی مجموعه سازی گوزلدره شهرستان سلطانیه در این ایام خبر داد و گفت: در راستای مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی و شهری در سطح استان نیز پروژه چهار هزار و هشتصد و دوازدهمین واحد مقاوم‌سازی شده روستایی شهرستان طارم، هشت‌هزار و نهصد و پانزدهمین واحد مقاوم‌سازی شده روستایی شهرستان زنجان و چهار هزار و چهارصد و هفتاد و سومین واحد مقاوم‌سازی شده شهرستان ابهر و ... از سوی بنیاد مسکن استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان 91 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی وجود دارد، خاطرنشان‌ کرد: تا به امروز بیش از 47 هزار و 341 واحد مسکونی روستایی در سطح استان زنجان مقاوم ‌ سازی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن خاطرنشان کرد: تاکنون 52.7 درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان مقاوم‌سازی شده، که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.
انتهای پیام
captcha