86 روستای لرستان در تهدید رانش زمین هستند
کد خبر: 3802704
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

86 روستای لرستان در تهدید رانش زمین هستند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: 86 روستای استان در اثر شدت بارش‌های اخیر در معرض خطر رانش زمین هستند که وضعیت این روستاها در کارگروه تخصصی زمین لغزش بررسی شده است.

86 روستای لرستان در تهدید رانش زمینبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان چهارشنبه، 21 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان این‌که خطر رانش زمین 86 روستای لرستان را تهدید می‌کند، افزود: در نشستی با حضور متخصصان زمین‌شناسی و نقشه‌برداری استان لرستان و برخی کارشناسان سازمان‌های مرکزی تهران، آخرین وضعیت زمین لغزش و رانش در استان بررسی و نتایج به ستاد بحران اعلام شد.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به انسداد راه‌های اصلی و روستایی استان بر اثر سیل امسال، راه و شهرسازی با جذب بیش‌از 100 دستگاه ماشین آلات سنگین بخش خصوصی در 21 محور مشغول بازگشایی مسیر است.
خالقی اضافه کرد: دستور تخلیه روستاهای گرماوله، رباط نمکی، رباط دولتشاه، کهریز یک و 2، طالقان و بهرامی خرم‌آباد به‌دلیل خطر رانش زمین پس‌از بارش‌های اخیر صادر شده است.
وی یادآور شد: لرستان بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد و بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی خسارت اولیه سیل به راه‌های استان 2 هزار و 500 میلیارد ریال است.
خالقی اضافه کرد: برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

captcha