تمام ملت ایران پاسدارند/ تثبیت عبودیت؛ مبنای اساسی شكل‌گیری انقلاب اسلامی
کد خبر: 3802737
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

تمام ملت ایران پاسدارند/ تثبیت عبودیت؛ مبنای اساسی شكل‌گیری انقلاب اسلامی

گروه فرهنگی ـ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس ضمن محكوم كردن اقدام خصمانه آمریكا علیه سپاه گفت: امروز همه ما مردم ایران پاسدار و سبزپوش هستیم.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، محمد كرم اللهی، دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در محفل عصر شعر و خاطره با اشاره به اقدامات خصمانه آمریكا علیه سپاه گفت: امروز همه ما مردم ایران پاسدار و سبزپوش هستیم؛ اندیشه ما اندیشه حسینی است و ما در مدرسه عشق که بسیج است رشد کرده‌ایم.
وی با اشاره به نقش حق‌طلبی و حق‌محوری در اندیشه هنرمند انقلابی اظهار كرد: سبیل حق سبیل باز و زیبا و خوش مسیری است که رهروان راه حق‌طلبی را به حرکت وا می‌دارد.
كرم‌اللهی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در پرتو رهبری الهی و آسمانی امام راحل حرکت می‌کند، افزود: انسان عارف و واصلی چون امام راحل ره ما را به مسیر حق‌طلبی می‌کشاند و تجلی و تبلور این حقیقت نورانی را در جانمایه هستی می‌نشاند.
دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس مبنای اساسی شکل‌گیری انقلاب اسلامی را تثبیت عبودیت و بندگی حضرت حق دانست و گفت: ما زمینه حضور و بروز در شاکله جامعه جهانی را در جان مایه انقلاب اسلامی می‌بینیم و معتقدیم انقلاب اسلامی ظرفیت و زبانی جهانشمول دارد و در مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌ماند.
وی، یکی از قله‌های هنر انقلاب اسلامی را شهید آوینی عنوان کرد و گفت: او اهل معرفت است اما گوشه‌نشین و تارک دنیا نیست و نسبت خود را با دنیا جدا نمی‌کند؛ جان خویش را در مسیر حق‌جویی می‌بخشد تا ارزنده‌تر از جان به دست آورد.
کرم‌اللهی ادامه داد: هرچه تفکر و اندیشه را با هنر انقلابی نسبت دهیم، میدان فراخ‌تری پیش روی خواهیم داشت، علی الخصوص که همطراز با زیبایی‌هایی انقلاب اسلامی گام برداریم. چنان‌که شهید آوینی این حرکت را آغاز کرد و در منتهی الیه مسیر رشد قرار گرفت.
وی افزود: آوینی در حرکت انقلابی خویش شهید زنده است؛ او تمام گوشه‌های تاریک شک‌ها و تردیدها را روشن می‌سازد. هنرمند متعهد باید چنین باشد و حقیقت شهادت را انتقال دهد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه برای انقلاب اسلامی زیبایی همانی است که حضرت زینب(س) در کربلا دید، گفت: باید بدین‌گونه هنر انقلاب اسلامی را نگریست و هنرمند انقلاب اسلامی باید زیبایی از جنس ما رایت الا جمیلا خلق کند.
یادآور می‌شود، در این مراسم اسماعیل جمالی، رضا رودکی و نوازالله دهقانی از یادگاران دفاع مقدس به بیان خاطره پرداختند و خلیل شفیعی، محمدحسین انصاری‌نژاد، محمدعلی جهاندیده و محمدجواد طهرانی نوبندگانی و عبدالرضا قیصری شعرخوانی کردند.
انتهای پیام

captcha