سیدحسن نصرالله: قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی نشانگر شکست آمریکاست
کد خبر: 3802751
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱

سیدحسن نصرالله: قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی نشانگر شکست آمریکاست

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود تأکید کرد: اقدام ترامپ در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، واکنشی در برابر شکست و ناامیدی آمریکاست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار؛ سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان امروز (چهارشنبه) در مراسم بزرگداشت روز جانباز، خطاب به جانبازان گفت: امروز شما شاهدان زنده پیروزی‌ها، امنیت و ثبات داخلی در لبنان هستید.
وی در ادامه افزود: امروز دشمن جرئت دست‌درازی به لبنان را به دلیل ایثارگری‌های شهدا و جانبازان ما ندارد.
سیدحسن همچنین تأکید کرد: آمریکا اصل تروریسم است، تمام اقدامات و فعالیت‌های دولت آمریکا تروریستی است و تروریسم در فرهنگ و اندیشه دولت این کشور ریشه دوانده است.
وی همچنین درباره اقدام اخیر آمریکا در خصوص قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی تأکید کرد: این اقدام آمریکا وقاحت و حماقت است و ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و ایستادگی خود در کنار عزیزانمان در سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنیم.
سیدحسن نصرالله در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این اقدام آمریکا واکنشی در برابر شکست و ناامیدی این کشور گفت: آمریکا به خاطر منافع رژیم صهیونیستی حقوق همه امت اسلامی را نادیده می‌گیرد و تمامی تسهیلات خود را در اختیار این رژیم قرار داده است، اما در مقابل مدافعان از خاک، مقدسات و آبرو را تروریسم می‌خواند.
وی افزود: گمان نکنید که ما پاسخ اقدامات و توطئه‌های آمریکا را نمی‌دهیم. خط مقاومت گزینه‌های قدرت زیادی دارد و چه کسی می‌گوید که ما پاسخ کوبنده و واکنشی نشان نخواهیم داد؟
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این حق طبیعی ما است که با هرگونه تهدیدی مقابله کنیم و در زمان لازم پاسخ مناسب خواهیم داد.
وی افزود: اگر بن‌سلمان در یمن پیروز شود، نخستین قربانی آن مسئله فلسطین خواهد بود. مردم یمن امروز از فلسطین اشغالی و همه سرزمین‌های عربی اشغال شده حمایت می‌کند.
سیدحسن نصرالله در ادامه گفت: ما از شهید سیدمحمدباقر صدر در گذشتن از خود در راه مردم و مقدسات یاد می‌گیریم.
وی افزود: ما بر روحیه همکاری موجود بین نیروهای سیاسی لبنان تأکید می‌کنیم. ما در حال عقب‌گرد و سقوط نیستیم و این چیزی است که ترامپ و پمپئو را نگران می‌کند.
نصرالله درباره انتخابات رژیم صهیونیستی گفت: نتایج انتخابات اسرائیل برای ما اهمیتی ندارد.
وی خطاب به ترامپ تأکید کرد: به ترامپ و نتانیاهو و یارانشان می‌گوییم همان‌طور که قبلاً شکست خورده‌اید، منتظر شکست جدیدتان باشید.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: بعضی از لبنانی‌ها در آمریکا تلاش می‌کنند تا دوستان و هم‌پیمانان حزب‌الله را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند. من از لبنانی‌ها درخواست می‌کنم تا روستاها، شهرها و کشورهایی را که به وسیله توطئه آمریکا و اسرائیل ویران شده‌اند، آباد کنند.
وی افزود: ترامپ در حالی از انسانیت سخن می‌گوید که از ارائه کمک به ایرانی‌های سیل‌زده خودداری می‌کند. ما به دلیل سیل‌های اخیر بعضی از استان‌های ایران با برادرانمان در این کشور اعلام هم‌دردی و همبستگی می‌کنیم و از ارائه کمک‌های انسانی برای سیل‌زدگان ایرانی حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha