شهید و جانباز را صرف مسائل جناحی و سیاسی نکنیم
کد خبر: 3802756
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲

شهید و جانباز را صرف مسائل جناحی و سیاسی نکنیم

گروه اجتماعی - استاندار گیلان گفت: واژه ایثار و شهادت، فداکاری، جانباز و شهید را نباید صرف مسائل جناحی و سیاسی کنیم و این اقدام ظلم به این بخش است و باید از هر خدشه‌ای مصون بماند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ مصطفی سالاری،‌ استاندار گیلان امروز،‌ 21 فروردین‌ماه در دیدار با جانبازان و فرزندان معظم شهدای ستاد استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه، با اشاره به اینکه ایام مبارک و مقدس اعیاد شعبانیه با سوابق عزیزان شما کاملا متناسب است، اظهار کرد: امسال روز پاسدار متفاوت‌تر از سنوات گذشته گرامی داشته شد.

وی تمایز روز پاسدار امسال را به واسطه تجلی بارز نماد وحدت در میان ارکان مختلف نظام و مردم عنوان کرد و افزود:‌ افراد مختلف با سوابق و دیدگاه‌های متفاوت در روز پاسدار با بیان مطالبی واحد نشان دادند که دوستدار پاسداران وطن و آرمان‌های انقلاب هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: نام پاسدار با دفاع مقدس، کیان کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی عجین شده و این افتخار متعلق به همه مردم است.

وی ادامه داد: فردی که ناقض مقررات و معاهدات مختلف بین‌المللی است یک هجمه تبلیغی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شروع و اتحاد ملت ما را بیشتر می‌کند. در واقع این اقدام عاملی در کنار عوامل دیگر برای افزایش وحدت میان ایران اسلامی شد.

سالاری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که آمریکایی‌ها غیر از ریختن هیزم بر آتش جنگ دشمن علیه کشور ایران نقش دیگری نداشتند، گفت: در آن روز نسبت به سپاه، ارتش و ملت ما خیرخواهی نداشتند و اکنون نیز از لحاظ ملت ایران ارزش و اعتباری ندارند.

وی با اشاره به اینکه واژه جانباز نیز با ایثار و فداکاری عجین شده است،‌ اضافه کرد: این افراد قسمتی از وجودشان را برای دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی فدا کردند و امروز نیز با دشواری‌های جسمی مواجه هستند.

استاندار گیلان نقش جانبازان، فرزندان، همسران و والدین شهدا را در جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و متذکر شد: این عزیزان امروز نیز می‌توانند با ترویج فرهنگ اثار و از خودگذشتگی در میان جامعه به عنوان الگو نقش‌آفرینی کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون به ایثارگری با ترجمان و مصادیق متفاوت نسبت به دوران مقدس نیازمندیم، گفت: باید از اهداف کوچک خود بگذریم تا به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی برسیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های حزبی و جناحی در چارچوب خود مایه توسعه جامعه است، افزود: واژه ایثار و شهادت، فداکاری، جانباز و شهید را نباید صرف مسائل جناحی و سیاسی کنیم و این اقدام ظلم به این بخش است و باید از هر خدشه‌ای مصون بماند.

سالاری فرهنگ ایثار و شهادت را اندوخته معنوی کشور دانست و تصریح کرد: ایثارگران و خانواده‌های آنان حس مسئولیت‌پذیری را در حد اعلا در دوران دفاع مقدس با پیشتازی تمام به اجرا گذاشتند و امروز نیز این اقدام مورد انتظار جامعه است.

وی با تاکید مجدد بر لزوم استفاده از ظرفیت ایثارگران در شرایط مساوی مبتنی بر شایسته‌سالاری، خاطرنشان کرد: سوابق استفاده از ظرفیت ایثارگران در بخش‌های مختلف نشان داده است که نسبت به مسائل عمومی کشور و پیشبرد آن با جدیت عمل می‌کنند.

انتهای پیام

captcha