مسابقات قرآن برجسته‌سازی نقاط مشترک با دیگر ملل اسلامی است
کد خبر: 3802780
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
مهدی غلام‌نژاد:

مسابقات قرآن برجسته‌سازی نقاط مشترک با دیگر ملل اسلامی است

گروه مسابقات ــ نماینده کشورمان در رشته قرائت بزرگسالان سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از بی‌توجهی به قرآن گلایه داشت و مسابقات را تنها برنامه شاخص هرساله در کشورمان دانست و گفت: باید نقاط مشترکمان را با سایر مسلمانان جهان تقویت کنیم و اجازه ندهیم تا دشمنان اسلام، بین ما اختلاف بیاندازند.

مهدی غلامنژاد

مهدی غلام‌نژاد، نماینده کشورمان در رشته قرائت سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در حاشیه برپایی مسابقات در مصلای امام خمینی(ره) تهران گفت‌وگو با ایکنا گفت: برخی غفلت‌ها نسبت به قرآن با اصل انقلاب ما که انقلاب قرآنی بوده است در منافات است و این انتظار می‌رود که حداقل به شعارها و آرمان‌های انقلابمان پایبند باشیم.

وی افزود: مسابقات قرآن، تنها فعالیت شاخص قرآنی کشور شده است که بعد از این ایام تا سال بعد برنامه‌ای نیست که بتواند این‌گونه مردم را گرد قرآن جمع کند.

غلام‌نژاد که در کارنامه قرآنی خود رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان را دارد در ادامه گفت: یکی از مهمترین فواید چنین برنامه‌ای، حضور متسابقان با ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف است که شعار این مسابقات یعنی «یک کتاب، یک امت» را تحقق می‌بخشد. باید نقاط مشترکمان را با سایر مسلمانان جهان تقویت کنیم و اجازه ندهیم تا دشمنان اسلام، بین ما اختلاف بیاندازند، همانطور که طبق فرمایش قرآن، رفتارمان با دشمنان شدید و محکم است، با دوستان و برادران دینی خود باید به نرمی و با مودت برخورد کنیم که به گمانم، کمترین دستاورد مسابقات بین‌المللی قرآن همین ایجاد وحدت رویه و همدلی بین مسلمانان است.

وی در پاسخ به این سؤال که تلاوت قرآن به‌صورت حرفه‌ای بر معیشت و تحصیل ‌قاری چه اثراتی می‌تواند بگذارد؟ گفت: انس با قرآن به خودی خود باعث پیشرفت در مراحل مختلف زندگی می‌شود، مخصوصاَ در تحصیل که موجب تقویت حافظه است، اما نه تنها در این حرفه، بلکه آدمی اگر در هر کاری بخواهد حرفه‌ای باشد و به قله‌های موفقیت آن کار برسد، قطعاَ این مستلزم تلاش و تمرکز زیادی خواهد بود و از طرفی چون قرائت قرآن یک حرفه معنوی و فنی بوده، نمی‌توان برای آن قیمت تعیین کرد و در احادیث هم این امر نهی شده، اما مشکلات معیشتی که قاریان با آن روبه‌رو هستنند و از طرفی نبود یک اتحادیه یا نهاد نظارتی که در این موضوع دخیل باشد، آن‌ها را به این سمت می‌برد که برای تلاوت خود نرخ تعیین کنند.

یادآور می‌شود، سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران تا یکشنبه، 25 فروردین‌ماه از ساعت 16 تا 20 ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha