احتمال کودتا علیه عمر البشیر در سودان قوت گرفت
کد خبر: 3802819
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
با اعلام انتشار قریب‌الوقوع بیانیه‌ نظامیان در تلویزیون دولتی؛

احتمال کودتا علیه عمر البشیر در سودان قوت گرفت

گروه بین‌الملل – نیروهای دولتی سودان با محاصره تلویزیون دولتی این کشور، به بیانیه شب گذشته ارتش واکنش نشان دادند؛ در همین حال، برخی از منابع از کودتای ارتش و برکناری رئیس‌جمهور سودان خبر داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ تلویزیون دولتی شب گذشته اعلام کرد که ارتش این کشور قرار است به زودی بیانیه مهمی را صادر کند.

در پی اعلام این خبر، نیروهای ارتش سودان ساختمان تلویزیون دولتی این کشور واقع در شهر «ام‌درمان» را به محاصره خود درآورده‌اند و گفته‌ می‌شود برخی نیروها وارد این ساختمان شده‌اند.

صدها تن از مخالفان عمرالبشیر، روز گذشته (چهارشنبه) در اطراف مراکز ارتش این کشور تظاهرات کردند و خواستار استعفای وی شدند.
در همین حال شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: ارتش سودان، عمر البشیر را از همه مناصب خود برکنار و کابینه این کشور را نیز منحل اعلام کرده است.

شهرهای مختلف سودان از ۱۹ دسامبر در اعتراض به گرانی و درخواست برکناری عمر البشیر، رئیس‌‌جمهور این کشور، شاهد اعتراضات گسترده‌ای بوده که این اعتراضات با اقدامات خشونت‌آمیز همراه شده است. از شنبه هفته جاری تاکنون 22 نفر در درگیری بین مخالفان و نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
 
سودان با نام رسمی جمهوری سودان در شمال خاوری آفریقا قرار دارد و پایتخت آن خارطوم است. این کشور ۳۷ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و واحد پول آن پوند سودان است. بیش از ۹۷ درصد از مردم این کشور مسلمان‌اند.

انتهای پیام
captcha