خسارت ۴۵ میلیارد ریالی به بناهای تایخی آذربایجان غربی
کد خبر: 3802832
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

خسارت ۴۵ میلیارد ریالی به بناهای تایخی آذربایجان غربی

گروه فرهنگی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از خسارت ۴۵ میلیارد ریالی به بناهای تاریخی استان خبر داد و گفت: سیلابها و بارندگی‌های اخیر موجب این میزان از خسارت‌ها شده است.

خسارت ۴۵ میلیارد ریالی به بناهای تایخی آذربایجان غربی

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: سیلابها و بارندگی‌های اخیر در آذربایجان غربی خسارت 45 میلیارد ریالی به بناهای تایخی این استان وارد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: طی بارش‌های متوالی در فروردین ماه سال جاری، تعدادی از ابنیه دارای ارزش استان دچار آبگرفتگی‌هایی شدند که نسبت به رفع آن اقدام شده است.
وی گفت: از بهار و اوایل سال جاری در مقایسه با دوره‌های قبل این بارندگی بی‌سابقه بوده که در سطح استان باعث آسیب به برخی از آثار و بناهای تاریخی شده است.
جباری تصریح کرد: این آسیب‌ها عمدتا به شکل نشت رطوبت به داخل بناها و ورود آب‌های سطحی به داخل محوطه بناها، آسیب به جدار و ریزش دیواره‌های کاه‌گلی برخی از بناها می‌باشد.
وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها نیز در برخی از کارگاه‌های در حال مرمت باعث تعطیلی کارگاه شده است، اظهار کرد: در مرحله اول ارزیابی‌ها میزان خسارت وارده ۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است که هم‌اکنون آسیب‌شناسی و ارزیابی‌های تکمیلی و دقیق‌تر برای حفاظت از آثار درحال انجام می‌باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: مرمت تمام آثار تاریخی صدمه‌دیده در اولویت میراث فرهنگی قرار دارد.
انتهای پیام

captcha