مسابقات قرآن بانوان روشندل، مستقل برگزار شود
کد خبر: 3802861
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
پیشنهاد داور کویتی بخش لحن در گفت‌و‌گو با ایکنا:

مسابقات قرآن بانوان روشندل، مستقل برگزار شود

گروه بین‌الملل ـ بدریه حجی العبدلی، داور کویتی بخش لحن سومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشورمان با اشاره به حضور دو شرکت‌کننده نابینا در این رقابت‌ها تأکید کرد: حضور نابینایان در مسابقات قرآن امری پسندیده است؛ اما افراد روشندل باید با افرادی مانند خودشان مسابقه دهند و مسابقات مستقل داشته باشند تا عدالت رعایت شود.

مسابقات قرآن بانوان روشندل، مستقل برگزار شودبدریه حجی خضر محمد العبدلی، داور بخش لحن سومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان ایران از کشور کویت در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: نخستین بار است که در مسابقات بین‌المللی قرآن داوری می‌کنم و پیش از این تجربه داوری در مسابقات قرآن داخلی در کویت را داشته‌ام.

وی افزود: این مسابقات در سطح خوبی برگزار شده و من از استعدادهای شرکت‌کنندگان و نحوه برگزاری رقابت‌ها شگفت زده شدم، از برگزار کنندگان به خاطر دعوت از کشورهای متعدد برای حضور در مسابقات تشکر می‌کنم.

این داور قرآن کویتی در پاسخ به سؤالی درباره تفاوت‌های کمیته داوری مسابقات قرآن ایران و کویت گفت: این دو، تفاوت بسیاری با هم دارد، در ایران کمیته‌های داوری بسیار تخصصی است و در رشته‌های مختلف صوت و لحن، وقف و ابتدا و ... تقسیم بندی شده است، در حالی که در کویت اینگونه نیست.

بدریه حجی العبدلی با اشاره به حضور دو شرکت‌کننده نابینا در بخش بانوان مسابقات اظهار کرد: حضور این دو نفر تحسین برانگیز است و توجه ویژه به روشندلان را که از گروه‌های خاص در جامعه هستند، نشان می‌دهد.

این داور کویتی تأکید کرد: روشندلان چشم ندارند، اما گوش دارند و حس شنوایی آن‌ها به خوبی کار می‌کند، ما برای قرائت قرآن و مسابقه به هوش و حس شنوایی نیاز داریم و حتی اگر انسان از نعمت چشم برخوردار نباشد، می‌توان با الفبای بریل این مشکل را حل کرد.

وی تصریح کرد: فرد روشندل به دلیل نداشتن چشم، حس شنوایی بالایی دارد و با گوش مطالب را می‌شنود و یاد می‌گیرد، قرآن حفظ می‌کند، او نمی‌بیند، اما تمام توان خود را برای بهره‌مندی از نعمت‌های الهی به کار می‌گیرد و موفق هم می‌شود.

مسابقات قرآن بانوان روشندل، مستقل برگزار شود

بدریه حجی العبدلی همچنین گفت: حضور نابینایان در مسابقات قرآن امری پسندیده است و این فرصتی است که آنان داشته‌های قرآنی خود را به نمایش بگذارند و حضورروشندلان در رقابت‌های قرآنی، یک حق است و ما نباید این حق را از این گروه بگیریم؛ اما این رقابت‌ها باید به صورت مستقل برگزار شود.

وی تأکید کرد: همان طور که می‌دانیم، فرد روشندل از نعمت بینایی محروم است، بنابراین در رقابت‌های قرآنی باید با افرادی مانند خودش مسابقه دهد؛ اگر ما می‌خواهیم در این مسابقات عدالت رعایت و حق ادا شود، نباید روشندلان را در گروه افراد عادی قرار دهیم تا شرایط برابری برایشان مهیا شود؛ زیرا برخورداری از نعمت بینایی، خود یک امتیاز است.

این داور کویتی در پاسخ به این سؤال که کدام کشور موفق تر از دیگران در مسابقات بانوان حاضر شده است، اظهار کرد: نمایندگان ایران، الجزایر و لبنان خوب ظاهر شده‌اند و اجرای آن‌ها از سطح بالایی برخوردار بوده است.

وی در پایان ضمن خرسندی از حضور در ایران گفت: خداوند را به خاطر این مسئله شکر می‌کنم و حضور در ایران تجربه خوبی برایم بوده و هیچ وقت فکر نمی‌کردم در مسابقات قرآن ایران به عنوان داور حضور یابم، از ایران هم به خاطر استقبال و مهمان‌نوازی خوب قدردانی می‌کنم و امیدوارم این تجربه در سال‌های آینده نیز برایم تکرار شود.

گفتنی است، سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان از ۲۰ تا ۲۳ فروردین‌ماه با حضور نمایندگانی از ۲۶ کشور جهان در هتل «هما»ی تهران برگزار شد.

گفت‌و‌گو: زهرا نوکانی

انتهای پیام

captcha