خسارت سیل به 2800 روستای کشور/800 روستا متعلق به لرستان است
کد خبر: 3802888
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

خسارت سیل به 2800 روستای کشور/800 روستا متعلق به لرستان است

گروه اجتماعی ـ وزیر نیرو گفت: سیل اخیر به شبکه آب و برق 2 هزار و 400 روستا خسارت وارد کرد که از این تعداد روستای خسارت دیده حدود 800 روستا معادل یک سوم کل روستاها در لرستان خسارت دیدند.

خسارت سیل به 2800 روستای کشور/800 روستا متعلق به لرستان استبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا اردکانیان، وزیر نیرو امروز پنج‌شنبه، 22 فروردین در بازدید از مناطق سیل‌زده پلدختر با تاکید بر این‌که خسارت سیل به زیرساخت‌های لرستان به‌ویژه شبکه‌های آب و برق بسیار سنگین است، اظهارکرد: خوشبختانه با تلاش همکاران ما اکثر شبکه‌های آب و برق روستاها و شهرهای لرستان ترممم شده و در این زمینه مشکل جدی نداریم.

وی گفت: سیل اخیر به شبکه آب و برق 2 هزار و 400 روستا خسارت وارد کرد که از این تعداد روستای خسارت دیده حدود 800 روستا معادل یک سوم کل روستاها در لرستان خسارت دیدند.
وزیر نیرو همچنین در بازدید از روستاهای حاشیه سد سیمره که به‌علت بالا آمدن دریاچه سد سیمره غرق آب شده‌اند، گفت: به دستور رئسس جمهور ساز و کاری طراحی کردیم که ظرف سه ماه آینده همه مطالبات ساکنان این روستاها پرداخت  شود.
اردکانیان با اشاره به حجم گسترده تولید در لرستان و مهار نشدن منابع آبی، ادامه داد: پس‌از فارغ شدن از مسئله سیل، یک روش عادلانه را برای تخصیص منابع آبی استان‌ها در نظرمی‌گیریم.
وی گفت: از 12 میلیارد مترمکعب روان آبی که سالانه از لرستان خارج می‌شود تاکنون 200 میلیون متر مکعب آن کنترل و مهار شده است.

انتهای پیام

 

captcha