غیبت عجیب مسئولان در جمع قرآنیان و چشم‌انتظاری برای اجراهای بهتر
کد خبر: 3802923
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
گزارش ایکنا از دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن؛

غیبت عجیب مسئولان در جمع قرآنیان و چشم‌انتظاری برای اجراهای بهتر

گروه مسابقات ــ در دومین روز از برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حضور کم‌فروغ مسئولان بلندپایه کشوری و لشکری به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ دومین روز از سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جهوری اسلامی ایران امروز، 22 فروردین ماه، در محل شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
طی این روز از مسابقات، السید حمدی السید ابراهیم از مصر و سید نور الحق از هند در رشته حفظ کل و در بخش روشندلان محمد رفقی حواری از اندونزی و علی حمید السید عطیه از عراق در رشته قرائت و علی فیضی نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل در بخش دانش آموزی با رقبای خود به رقابت پرداختند.
از نکات حاشیه‌ای روز دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران می‌توان به حضور کم‌فروغ مسئولان کشوری و لشکری در صحن مسابقات اشاره کرد که با توجه به برگزاری چنین مسابقاتی در  سطح بالا که در سطح جهان اسلام در چنین وسعتی سابقه‌ای ندارد، از مسئولان انتظار استقبال بیشتری می‌رود.
از نکات جالب این دوره از مسابقات می‌توان به گفت‌وگوهای کوتاه مجری برنامه‌ها با هنرمندان و چهره‌های شاخص فیلم‌ها و سریال‌های مذهبی اشاره کرد. در این راستا و در روز دوم مسابقات این گفت‌وگو با شبنم قلی‌خانی، بازیگر نقش حضرت مریم(س) در سریال مریم مقدس، بود که استقبال حضار را نیز به دنبال داشت. البته در این باره می‌توان نقدی را وارد دانست و آن این است که علیرغم اینکه این‌گونه برنامه‌ها می تواند برای مخاطبان داخلی جذابیت بالایی داشته باشد، اما می تواند برای متسابقان خارجی که هیچ شناختی از هنرمندان ایرانی ندارند، خالی از جذابیت باشد.
همچنین، در حاشیه مسابقات استادان و چهره‌های قرآنی به تشکیل گعده‌های چند نفره اقدام می‌کنند که در این گعده‌ها مباحث مهم قرآنی روز به ویژه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مورد بحث قرار می‌گیرد.
علی‌رغم اینکه از روز دوم فینال مسابقات بین‌المللی می گذرد، بسیاری از کارشناسان حاضر در صحن مسابقات اعتقاد داشتند که در دو روز اول مسابقات تعدادی از متسابقان از سطح بالایی برخوردار نبودند و باید برای قضاوت در این زمینه در انتظار روزهای دیگر مسابقات بود.
علاوه بر این، انتقاد در مورد برگزاری مسابقات تقریباً به اوج خود رسیده و حتی بسیاری از استادان و فعالان قرآنی حاضر در مراسم و نیز کسانی که از نزدیک برای تماشای مسابقات به مصلای امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند، بر این موضوع صحه می‌گذراند.
حضور هماهنگ و بانظم گروهی از دانش‌آموزان برای مشاهده اجراها در روز دوم مسابقات نیز از دیگر نکاتی است که می‌توان بدان اشاره کرد.

البته باید گفت که برنامه‌های مفرحی در حین برگزاری مسابقات اجرا می شد که در روز دوم برعهده سیدوحید مرتضوی بود همچنین، تلاوت قرآن از سوی نونهالان قرآنی، اجرای تواشیح و ... از نکات قابل توجه این دوره از مسابقات است.

انتهای پیام

captcha