همه ملت‌ها می‌‌دانند که امریکا مادر تروریسم است/ سپاه؛ بازوی توانا و قدرتمند کشور
کد خبر: 3802994
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
آیت‌الله موحدی کرمانی:

همه ملت‌ها می‌‌دانند که امریکا مادر تروریسم است/ سپاه؛ بازوی توانا و قدرتمند کشور

گروه سیاسی ــ خطیب جمعه تهران که لباس سبز سپاهی بر تن داشت، در خطبه دوم با اشاره به اقدام امریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: امروز برای تمام مردم دنیا به ویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که مادر تروریسم امریکاست. خود ترامپ به صراحت اعتراف کرد که امریکا از داعش، النصره و احرارالشام حمایت کرده است و این سپاه پاسداران بود که مولود خبیث امریکا در منطقه را به فلاکت انداخت.

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت 29 فروردین، روز ارتش، به مسئله تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی امریکا پرداخت و گفت: هفته گذشته ترامپ در یک اقدام خصمانه و احمقانه با امضای بیانیه‌ای سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. اینکه نهاد حکومتی و نیروی نظامی یک کشور که از اجزای مهم هر نظام حکومتی است به عنوان گروه تروریستی محسوب شود با همه اصول، قوانین و مقررات بین‌المللی مغایرت دارد و من نمی‌دانم این ترامپ احمق چه کار دارد می‌کند و آیا می‌داند چه می‌کند.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام امریکا را زیر سؤال برده و موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع خاورمیانه دانسته و حتی بعضی از تحلیلگران امریکایی از آن به عنوان اقدامی خطرناک که جان سربازان امریکایی را به مخاطره خواهد انداخت یاد کردند.

موحدی کرمانی اظهار کرد: امروز برای تمام مردم دنیا به ویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که مادر تروریسم امریکاست. خود ترامپ به صراحت اعتراف کرد که امریکا طالبان را به وجود آورد و از داعش، النصره و احرارالشام حمایت کرد. این سپاه پاسداران بود که مولود خبیث امریکا در منطقه را به فلاکت انداخت و جلوی تحقق اهداف امریکا را در منطقه گرفت، لذا خیلی مضحک است که بگوییم امریکا مخالف تروریسم است و سپاه تروریست است.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: امریکا تهدید و تخریب ارکان اقتدار نظام اسلامی را هدف گرفته است و به خیال خام خود به دنبال فروپاشی نظام از درون و تسلیم مردم است تا مردم در فشار قرار بگیرند. ترامپ در بیانیه خودش می‌گوید این اقدام قلمرو و میزان فشار را به طور چشمگیری گسترش خواهد داد. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران سیاسی حتی در خود امریکا این اقدام را بی‌ثمر دانستند و یکی از مقامات سابق امریکا با تمسخر از این کار یاد کرد.

موحدی کرمانی ابراز کرد: اما نتیجه این بیانیه در داخل کشور چه شد؛ افزایش انسجام داخلی و وحدت و همدلی همه نیروهای انقلاب. عکس العمل روسای سه قوه را دیدید، سخنان نمایندگان مجلس را شنیدید، لباس پاسداران را بر تن آنها دیدید، همه با هر گرایشی در حمایت از سپاه بیانیه دادند. رئیس‌جمهور محکم و قاطع از کیان سپاه دفاع کرد. آحاد مردم و تشکل‌ها و احزای و گروه‌های سیاسی به حمایت از سپاه پرداختند؛ احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه پاسداران است و همه ما پاسداران انقلاب هستیم.

وی اظهار کرد: نفوذ معنوی و تأثیرگذار ایران در غرب آسیا؛ عراق، لبنان، سوریه، فلسطین و یمن از یک‌طرف و شکست مفتضحانه در نشست ضد ایرانی ورشو لهستان از طرف دیگر، هوش از سر ترامپ برده و او را دیوانه کرده است. او می‌بیند بعد از هزینه کردن 7 تریلیون دلار، تازه باید با چراغ خاموش و یواشکی و ترس و وحشت وارد عراق شود و طعم ذلت و خواری را چشید.

خطیب جمعه تهران تأکید کرد: ترامپ از انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران عصبانی است. به قول شهید بهشتی؛ «امریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر». آقای ترامپ! تو هنوز سپاه را نشناختی. سپاه همچون کوه راسخ ایستاده و از انقلاب و دستاوردهایش محافظت می‌کند. سپاه مطیع محض ولی فقیه است و در صف مقدم دفاع از کشور است. سپاه خادم مردم است و در رفع گرفتاری‌های مردم پیشگام است و به همین دلیل در دل مردم جای دارد. سپاه بازوی توانا و قدرتمند کشور است.آقای ترامپ با دم شیر بازی نکن. سپاه می‌تواند اگر رهبری اجازه دهد با قدرت موشکی خود تل‌آویو را با خاک یکسان کند.

وی سپس به سیل‌های اخیر کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال نو شاهد وقوع بارش‌های شدید و بی‌سابقه بودیم و متأسفانه وقوع سیل خسارت‌های زیادی به همراه داشت و تعدادی از هموطنان عزیز ما کشته و هزاران نفر مجبور به تخلیه محل زندگی خود در شهرها و روستاها شدند.

موحدی کرمانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدای حادثه دستور دادند تا نیروهای مسلح و مسئولان به مدد آسیب‌دیدگان بشتابند و همه امکانات لازم را برای حمایت از مردم سیل‌زده به کار گیرند. با حضور نیروهای نظامی اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و دستگاه‌های مختلف اجرایی، هلال احمر، کمیته امداد و اقشار مختلف مردم، تا حداقل از افزایش خسارات و تلفات کاسته شد.

وی یادآور شد: گرچه این حادثه بسیار تلخ بود اما حضور مردم، مسئولان، نیروهای جهادی، سپاه و ارتش در مناطق سیل‌زده صحنه‌های بی‌بدیلی از وحدت و محبت و همبستگی مردم ایران را به نمایش گذاشت. از همراهی و همدردی و همدلی تا بازگشت کامل به شرایط عادی برای تمام مناطق آسیب‌دیده فعالیت‌ها ادامه خواهد یافت.

وی سپس به بیان نکاتی در این باره پرداخت و گفت: قطعاً این بارش‌ها کشور را از وقوع بحران بزرگ خشکسالی نجات داد. خشکسالی یک خطر و بحران بود که کشور را تهدید می‌کرد؛ بحرانی که آثار تخریبی آن به مراتب بیش از خسارات سیل بود. هرچند سیل یک بلای طبیعی محسوب می‌شود اما چنانچه زیرساخت‌های لازم برای مهار و هدایت بارش‌ها وجود داشته باشد میزان تلفات و خسارات و وسعت خرابی‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: لایروبی بستر رودخانه‌ها، پیش‌بینی درست از میزان بارش و ایجاد کانال‌های موازی برای دور کردن آب از شهرها می‌تواند از جمله این امور محسوب شود. یکی از راهکارهای مؤثر در پیش‌گیری و کاهش خطرات سیل انجام پروژه‌ها و عملیات آبخیزداری به منظور تقویت پوشش گیاهی، حفاظت خاک و افزایش نفوذپذیری و در نتیجه کاهش پتانسیل سیل‌خیزی است.

موحدی کرمانی تصریح کرد: مسئله فوری، کاهش آلام مردم شامل بازسازی منازل، ترمیم خرابی‌ها، جبران خسارت به محصولات کشاورزی، بازسازی زمین‌های کشاورزی و حمایت جهت کسب و کار مردم آسیب‌دیده است. امیدواریم با تدبیر دولت و همراهی مردم هر چه سریع‌تر شرایط مناطق سیل‌زده و مردم عزیز این مناطق به حالت عادی برگردد.

موحدی کرمانی در ابتدای خطبه دوم به مناسبت اعیاد شعبانیه به تبیین فرازهایی از مناجات شعبانیه پرداخت.

بنابراین گزارش آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران با دعوت همگان به تقوا و رعایت حریم الهی و با تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه گفت: خداوند به ما توفیق دهد که در این ماه خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان پاک کنیم.

وی در ادامه به بیان فرازهایی از مناجات شعبانیه پرداخت و گفت: امام(ره) از این مناجات زیاد یاد می‌کردند و بعضی فرازهای آن را مکرر بیان می‌فرمودند.
موحدی کرمانی گفت: در یکی از فرازهای این مناجات بیان می‌کنیم که خدایا! دعا و ندای و سخن ما را بشنو. مگر خداوند نمی‌شنود؟ چه شده که این سخن را می‌گوییم؟

وی ادامه داد: جواب این است که عنایت از ناحیه خداوند بسیار وسیع است. این کارهای بندگان است که حجاب ایجاد می‌کند که نه خدا را می‌بینند و نه صدای او را می‌شنوند و طبعاً صدای بندگان هم به خدا نمی‌رسد. پس باید به فکر برداشتن حجاب‌ها باشیم.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: آنچه باعث شده سخن ما به خدا نرسد این است که ما سخن خدا را نمی‌شنویم و به آن اعتنا نمی‌کنیم و مصیبت در اینجاست.

موحد کرمانی افزود: در این سیل خطرناک ناله‌های مردم بلند است و بعضی خوب شنیدند و کمک‌های فراوانی کردند و بعضی هم نشنیدند. خدا هم جواب مثبت به ناله‌های شنودنگان می‌دهد ولی کسی که پول دارد و نمی‌دهد و صدای ناله‌ها را نمی‌شنود توقع نداشته باشد که خداوند صدایش را بشنود. در ورایت نیز داریم که اگر کسی ناله دردمندی را بشنود و جواب ندهد مسلمان نیست.

وی اظهار کرد: ضمن تشکر از همه کسانی که در این سیل اخیر خدمات فراوانی کردند به غافلان و بی‌خبران هشدار می‌دهم به خودتان رحم کنید و اگر می‌خواهید خدا به دعای شما توجه کند شما هم ناله مستمندان را بشنوید.

موحدی کرمانی حب دنیا را حجاب بزرگ میان بنده و خدا خواند و گفت: مواظب باشیم که عشق به دنیا در دل ما راه پیدا نکند. این همان حجاب اعظم است که بین ما و خدا حایل می‌شد و نمی‌گذارد فرمان خدا را بشنویم.

انتهای پیام

captcha