تلاوت «مهدی غلام‌نژاد» محتاطانه اما فنی
کد خبر: 3803042
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
نصرت‌الله حسینی بیان کرد:

تلاوت «مهدی غلام‌نژاد» محتاطانه اما فنی

گروه مسابقات ــ مدرس و قاری قرآن کریم تلاوت مهدی غلام‌نژاد، نماینده کشورمان در بخش بزرگسالان سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، را بسیار محتاطانه اما فنی برشمرد.

تلاوت «مهدی غلام‌نژاد» محتاطانه اما فنیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نصرت‌الله(عارف) حسینی، کارشناس، مدرس و قاری قرآن کریم، درباره تلاوت فینال مهدی غلام‌نژاد، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت سی و شمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، که عصر امروز، 23 فروردین‌ماه، اجرا شد با بیان اینکه این تلاوت به خیر و سلامتی اجرا شد، اظهار کرد: با توجه به شناختی که از نماینده کشورمان داریم، تلاوت‌های بهتری را از وی شاهد بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه تلاوت نماینده کشورمان در مجموع خوب بود، گفت: این تلاوت با احتیاط و رعایت دقیق نکات تجویدی اجرا شد که بسیار حائز اهمیت است. غلام‌نژاد تلاش کرد تا  تلاوتی بدون ریسک را اجرا کند که موفق بود.
حسینی با اشاره به وجود مقداری گرفتگی در صدای نماینده کشورمان تصریح کرد: این اتفاق به این دلیل رخ داد که وی مقدار کمی ترشحات پشت حلقی داشت که باعث شد  چند بخش از تلاوت صدای وی رگه و خش داشته باشد.
این مدرس ممتاز قرآن کریم با بیان اینکه البته نماینده کشورمان به لحاظ لحنی بسیار زیبا عمل کرد، افزود: اشاره به موقع وی به بم صدا بسیار زیبا بود، به ویژه در «أولي‌الألباب» موتیف‌سازی خیلی خوبی انجام داد. به نظر بنده در مجموع تلاوت، نیم پرده پایین بود و همین باعث شد تا تلاوت مقداری بی‌رمق شود.
وی ادامه داد: نماینده کشورمان در حین تلاوت اشاره‌ای به بیات عجمی کرد که فکر کردم به همین منوال ادامه خواهد داد. در این قسمت به روش اکتاوی بالا رفت که همین امر باعث شد تا تلاوت وی پایین بیفتد که به لحاظ فنی اشکالی بر تلاوت ایشان بود.
حسینی با بیان اینکه تلاوت غلام‌نژاد به لحاظ فنی و تجویدی و وقف و ابتدا هیچ اشکالی نداشت، گفت: در مجموع مسابقه و تلاوت باید با مدیریت دقیقی انجام شود و برای به دست آوردن یک مؤلفه نباید مؤلفه‌های دیگر تحت‌الشعاع قرار گیرد. توجه ایشان به تجوید و محتاط خواندن وی بسیار پسندیده ولی قدری زیاد بود.
وی تصریح کرد: غلام‌نژاد در روشی که برای اوج‌گیری انتخاب کرد، روش اتمام بیات و سپس، انتقال به مقام بعد بود که در ادامه به بیات عجمی اشاره کرد که فکر کردم به روش مصطفی اسماعیل و یا کامل یوسف اوج می‌گیرد، ولی ایشان از روش اکتاوی استفاده کرد و سریع به یک حالت دیگر انتقال پیدا کرد. این امر ذره‌ای اشکال ایجاد کرد و هنگامی که ایشان با ترشحات پشت حلقی مواجه شد، احتیاط بیشتری در تلاوت کرد، در حالی که می‌توانست بدون توجه به آن به تلاوت خود ادامه دهد.

تحلیل نصرت‌الله حسینی در پخش زنده رادیو قرآن و در محل برپایی رقابت‌ها در مصلای امام خمینی(ره) ارائه شد.

یادآور می‌شود سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران تا یکشنبه، 25 فروردین ماه، ادامه دارد. مسابقات نابینایان و پسران دانش‌آموز همراه با رقابت‌های بزرگسالان در مصلای امام خمینی(ره)، بانوان در هتل هما و مسابقات طلاب در قم برگزار می‌شود.

تلاوت مهدی غلام‌نژاد را اینجا بشنوید.

انتهای پیام

captcha