جوانان انقلابی دغدغه‌مند و بابصیرت باشند
کد خبر: 3803047
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱

جوانان انقلابی دغدغه‌مند و بابصیرت باشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان اختصاص دارد، گفت: جوانان انقلابی باید دغدغه‌مند، بابصیرت و وظیفه‌شناس باشند.

جوانان انقلابی باید دغدغه‌مند و بابصیرت باشدبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان امروز، 23 فروردین‌ماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: ۱۱ شعبان روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع)، جوان شایسته و الگوی برتر است که در تقویم فرهنگی به عنوان روز جوان نام‌گذاری شده است. در بیانیه گام دوم بیشتر مخاطبان را جوانان تشکیل می‌دهند و محور سخنان رهبر معظم انقلاب، جوان مومن، انقلابی، توانمند و دانا است.
وی با اشاره به اینکه اولین مسئله در این بیانیه این است که جوان اهل تقوا و اخلاص باشد، بیان کرد: در این روزها جوانان در کمک به هم‌نوعان این اخلاص را به نمایش می‌گذارند. دیگر اینکه جوانان باید اهل اخلاق باشند، مسئولیت‌پذیر و دغدغه‌مند بوده و درد دین مردم و انقلاب را داشته باشند. همچنین وظیفه‌شناس بوده و تکلیفی در قبال انقلاب داشته باشد.
امام جمعه زنجان، اهل بصیرت بودن را از ویژگی‌های دیگر جوان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب خواند و گفت: جوان باید دوست و دشمن را بشناسد و به‌موقع و به اندازه اقدام کند. با تدبیر و با عقل و درایت امور را به پیش ببرد‌، اهل نظم باشد؛ مساجد و هیئت‌ها پایگاه‌هایی هستند که نظم و انضباط در آن‌ها باید الگو باشد.
وی ادامه داد: جوان باید خودباوری و اعتماد به‌نفس داشته باشد. امام راحل شعار " ما می‌توانیم"  را مطرح کردند که این شعار در مبارزه با توطئه‌های خارجی، عرصه‌های علمی و  فنی، انرژی هسته‌ای و فناوری‌های نانو جامعه عمل پوشانیده شده است. جوانان در انقلاب و دوران دفاع‌مقدس نقش‌آفرین بودند و در سیل و زلزله نیز به خوبی این نقش را ایفا کردند. جوان باید سرشار از امید باشد.
خطیب نمازجمعه زنجان با تبریک ۱۲ شعبان، سالروز تولد مقام معظم رهبری، یادآور شد: ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی است. نقش ارتش در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر کسی پوشیده نیست و اگر حمایت ارتش نبود، انقلاب به این زودی پیروز نمی‌شد.
آیت‌الله خاتمی، تروریست خواندن سپاه را جنگ روانی دشمن دانست و گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌داد که قدرت نتانیاهو در آستانه انتخابات رو به‌ افول است و آمریکا این نمایش را برای پوشش این اتفاق و حمایت رژیم صهیونیستی به راه انداخت.
وی تصریح کرد: دشمن در توطئه‌های خود در کودتا، جنگ تحمیلی و عرصه‌های گوناگون شکست خورد و این سپاه بود که در مقابل توطئه‌های آن‌ها با قدرت ایستاد و در شکست داعش در عراق فعالیت سپاه بر کسی پوشیده نیست و طومار داعش را برچید.
خطیب نمازجمعه زنجان ادامه داد: کارهای عمرانی، زیرساختی و زیربنایی سپاه، توطئه‌های دشمنان را ناکام گذاشت و باید آن‌ها از دست سپاه عصبانی باشند. دشمنان قصد داشتند ایران، عراق و سوریه را تجزیه کنند تا اسرائیل در منطقه به قدرت برسد. اقدام خصمانه آمریکا در تروریست خواندن سپاه، انسجام مردم، جریان‌های سیاسی، احزاب و شخصیت‌ها را دربر داشت و همه گفتند که «من یک سپاهی‌ام».
 نمازگزاران پس از اقامه نمازجمعه برای حمایت از سپاه و محکوم کردن اقدام خصمانه آمریکا، تجمع و راهپیمایی کردند و انزجار خود از دشمنی‌های استکبار را فریاد زدند.
انتهای پیام
captcha