کینه آمریکایی‌ها از سپاه به‌دلیل شکست‌های پی‌در‌پی آنان از پاسداران در منطقه است
کد خبر: 3803051
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷

کینه آمریکایی‌ها از سپاه به‌دلیل شکست‌های پی‌در‌پی آنان از پاسداران در منطقه است

گروه سیاست و اقتصاد _ خطیب جمعه محلات گفت: کینه آمریکایی‌ها از سپاه به گذشته برمی‌گردد؛ اگر نگاهی به کارنامه پاسداران بیندازیم مشخص می‌شود که این کینه عمیق آنان به‌دلیل شکست‌های پیاپی در منطقه است و آن‌ها عامل همه این شکست‌ها را سپاه می‌دانند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات امروز جمعه 23 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه محلات که در مسجد القائم(عج) این شهرستان برگزار شد، ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری در تشریح ویژگی‌های یک جوان از دیدگاه قرآن کریم اظهار کرد: اولین ویژگی یک جوان تقوا و پرهیزکاری است، حضرت یوسف(ع) برای رهایی از شیطنت زلیخا و رعایت عفت خود در گام اول به خداوند پناه می‌برد.
وی ادامه داد: جوان قرآنی جوانی است که با توکل به خدا در مواردی که زمینه گناه وجود دارد از آن پرهیز کند و به خدا پناه ببرد. جوانان بدانند که گناه، ارزش و کرامت انسانی آنان را از بین می‌برد، ارتکاب گناه، ظلم به خود است و ظالمان به رستگاری نمی‌رسند.
امام جمعه محلات بیان کرد: دشمنان ما با استفاده از فضای مجازی و ماهواره زمینه گناه را برای جوانان فراهم کردند و اگر جوانی بتواند در این شرایط خود را از گناه دور بدارد بسیار با ارزش است. ویژگی دوم جوان قرآنی کار و عمل برای خدا است؛ همچنین خضوع و خشوع در برابر خدا سومین ویژگی یک جوان قرآنی است.
وی افزود: خداوند در قرآن برای این صفت حضرت اسماعیل(ع) را مثال زدند، آن حضرت برای قربانی شدن در راه خدا هیچ گونه چون و چرایی نمی‌آورد و مطیع محض اوامر الهی است. همچنین حضرت علی‌اکبر(ع) نیز با نثار جان خود در راه خدا تواضع در برابر پروردگار را به جوانان ما آموزش دادند، خداوند به جوانی که بیشتر وقتش را برای عبادت او می‌گذارد نزد فرشتگان افتخار می‌کند.
حجت‌الاسلام ربانی در خطبه دوم با اشاره به رعایت تقوا، صبر و استقامت را راه برون‌رفت از توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: جوانان از ابتدای انقلاب تاکنون در روند رشد و توسعه پیشرو بودند. اسلام و انقلاب و همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب بیشتر بر نقش فعالانه جوانان در پیشرفت‌های گوناگون تأید دارد، در بحث کمک به سیل زدگان کمک‌های خوبی جمع‌آوری شده و خیرین پای کار آمده‌اند اما هنوز نیاز‌هایی وجود دارد که همچون دفعات قبل توسط مردم همیشه در صحنه تأمین خواهد شد.
وی اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران را خبیثانه خواند و گفت: این اقدام در ظاهر به نام آمریکا بود اما دست‌های پشت پرده‌ای همچون رژیم صهیونیستی و عربستان در این کار دست داشتند. محاسبات آمریکا به دلیل تکیه بر اطلاعات پوشالی متحدانش در منطقه اشتباه از آب در آمد و این اقدام آن‌ها بسیار نسنجیده و احمقانه بود. کینه آمریکایی‌ها از سپاه به گذشته بر می‌گردد؛ اگر نگاهی به کارنامه پاسداران بیندازیم مشخص می‌شود که این کینه عمیق آنان به دلیل شکست‌های پیاپی در منطقه است و آن‌ها عامل همه این شکست‌ها را سپاه می‌دانند. نهادی که در برابر بحران‌های مختلف در طول چهل سالگی انقلاب ایستاد سپاه بوده است؛ هر کجا و در هر حوزه‌ای که نیاز بوده وارد شده و کار خود را به نحو احسن انجام داده است.
امام جمعه محلات تشریح کرد: سپاه پاسداران نه تنها از میهن دفاع کرده و می‌کند بلکه این دفاع به صورت فراملی و در کشور‌های جنگ زده چون سوریه و عراق ادامه داشته است. تمامی گروه‌های تروریستی که در منطقه رشد کرده، نطفه‌شان از طرف آمریکا ریخته شده و توسط همان‌ها نیز حمایت می‌شوند حال آنان افرادی که در برابر تروریست‌ها ایستاده‌اند و آنان را نابود کرده‌اند را تروریست می‌نامند.
وی ادامه داد: سپاه در عرصه‌های علمی و نظامی نیز پیشرفت چشم‌گیری داشته است، اقدامات سپاه در راستای اقتصاد مقاومتی است و تحریم‌ها را خنثی می‌کند. سپاه پاسداران نقش بارزی در تحکیم پایه‌های انقلاب دارد و آمریکایی‌ها حق دارند با توجه به این همه شکست در برابر این نیروی مردمی بر علیه آن اقدامی انجام دهند.
امام جمعه محلات در پایان گفت: هدف کوتاه مدت آمریکا در اسرائیل، پیروزی نتانیاهو بود اما هدف بلند مدت آن‌‌ها تحریم سر‌سختانه ایران با همکاری یکدیگر است. البته تحریم سپاه پاسداران به صورت عملی مدت‌ها است که اجرایی شده است ولی اعلام رسمی آن با هدف ایجاد جنگ روانی است. کید دشمنان ما به خواست خداوند متعال راه به جایی نمی‌برد و آن‌ها در شرایطی این کار را انجام دادند که سپاه و نیروهای مسلح در اوج خدمت‌رسانی به مردم هستند و عملا اتحاد در کشور ما در برابر دشمنان بیشتر شد.
انتهای پیام

captcha