تعریف مسلمانان جهان از تروریست واقعی
کد خبر: 3803054
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
مهمانان قرآنی ایران بیان کردند؛

تعریف مسلمانان جهان از تروریست واقعی

کانون خبرنگاران نبأ ــ شماری از شرکت‌کنندگان خارجی در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تصریح کردند: در شرایط فعلی تروریست واقعی، نظام متوحش آمریکایی است که در طول تاریخ سیاست‌های جهان‌خواری را با هر ترفند و حیله‌ای پیش برده و با حمایت همه‌جانبه از رژیم کودک‌کش صهیونیست و استراتژی جنگ‌افروزی تنها در پی تأمین منافع خویش بوده است.

تعریف مسلمانان جهان از تروریست واقعی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا هفته گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد؛ فهرستی مضحک و بی‌اعتبار از این جهت که در آن هم نام گروه‌هایی مانند القاعده، طالبان و داعش دیده می‌شود و هم قدرتمندترین نیروی مقابله کننده با داعش؛ یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران.
اگرچه این اقدام بی‌اثر و فاقد ارزش است و بیشتر جنبه عملیات روانی دارد، اما امروز به یُمن بیداری ملت‌های جهان و آگاهی آن‌ها از ماهیت پلید نظام سرمایه‌داری آمریکا، این سؤال در افکار عمومی بسیاری از مردم جهان شکل گرفته که تروریست واقعی کیست؟ کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ این سؤال را بدون اشاره به نقش بازدارنده ایران در مبارزه با تروریست‌های داعشی در منطقه از شرکت‌کنندگان خارجی حاضر در رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران جویا شد، پاسخ‌ این گروه از برادران مسلمان‌مان از اقصی نقاط جهان تنها به این گزاره ختم می‌شد که در شرایط فعلی تروریست واقعی نظام متوحش آمریکایی است که در طول تاریخ سیاست‌های جهان‌خواری را با هر ترفند و حیله‌ای پیش برده و با حمایت همه‌جانبه از رژیم کودک‌کش صهیونیست و استراتژی جنگ‌افروزی تنها در پی تأمین منافع خویش است. شرح این گفتمان از نظر می‌گذرد:

وحید منور عزمی سالم از اردن در تشریح معنای واژه «ترور» گفت: این کلمه به معنی عملیات مجرمانه‌ای که در حق ملت‌ها رخ می‌دهد و جز رعب‌افکنی، هراس‌آفرینی و ایجاد وحشت در عموم ملت، معنای دیگری از آن متصور نمی‌شوم.

«تروریست» از نگاه شرکت‌کنندگان خارجی رقابت‌های قرآنی ایران

فتنه‌افکنی کشورهایی که گمان می‌کنند قدرت مطلق در جهان هستند یکی از مقدمات فعالیت‌های تروریستی در سایر کشورها است. آمریکا به زعم خود حامی حقوق بشر است اما بیشترین آمار قتل بشریت در تاریخ توسط این نظام محقق شده چراکه همواره به دنبال استعمار بوده و خوی استکبار و استعمارطلبی دولت‌های این کشور در ادوار مختلف تاریخ بر همگان عیان بوده است.

به عقیده من تروریست واقعی سیاستمداران منحوسی هستند که برای تخریب چهره اسلام و مشوه نشان دادن این دین مبین دست به جنایات بی‌شمار در کشورهای اسلامی زده و با حمایت اسرائیل به دنبال تأمین منافع خود به هر قیمتی هستند، حتی اگر به قیمت راه انداختن حمام خون در کشورهایی چون سوریه و عراق باشد.

لبیق ساجد بخاری از پاکستان که در رشته حفظ این دوره رقابت‌ها شرکت کرده است، تروریسم را برابر با فسادافکنی توصیف و اظهار کرد: تمامی تروریست‌ها به‌ دنبال تخریب و ویرانی هستند نه آبادی و آبادسازی. هر جنایت تروریستی که در گوشه‌ای از دنیا رخ می‌دهد، به دنبال تزلزل و از هم پاشاندن نظم موجود است. پس تروریست کسی است که با برهم زدن نظم و یکپارچگی یک ملت، هدفمندانه در پی ایجاد ناامنی و تضعیف ملت‌ها است. 

«تروریست» از نگاه شرکت‌کنندگان خارجی رقابت‌های قرآنی ایران

عبدالعزیز احمد از ساحل عاج نیز با بیان اینکه ترور معادل خراب و ویرانی است، گفت: ترور کاملاً مفهوم منفی دارد و تروریست نمی‌تواند هیچگاه با انجام جنایت و تجاوز، هدف مثبتی را دنبال کند. رژیم کودک‌کش اسرائیل در روزگار فعلی نمونه بارز یک نظام تروریست است که با نسل‌کشی در فلسطین به دنبال این است که برای خود جایگاه و رسمیت کسب کند، اما باید بداند هیچ یک از سیاست‌های پلید این رژیم اشغالگر که با حمایت آمریکا در منطقه طرح‌ریزی می‌شود، به هدف نخواهد رسید چراکه مسلمانان با حفظ اتحاد و یکپارچگی، برادری را تمام کرده و پشتیبان ملت مظلوم فلسطین هستند.

«تروریست» از نگاه شرکت‌کنندگان خارجی رقابت‌های قرآنی ایران

محمد العبودی از عراق، شرکت‌کننده در رقابت‌های بین‌المللی قرآن روشندلان نیز وحشت‌پراکنی و اشاعه رعب و هراس بین ملت‌ها را از اهداف مسلم یک تروریست دانست و گفت: تروریست‌های واقعی، امنیت و صلح در منطقه را برنمی‌تابند چون همدلی ملت‌ها به ضرر منافع آن‌ها است.

«تروریست» از نگاه شرکت‌کنندگان خارجی رقابت‌های قرآنی ایران

قاسم الملفی دیگر روشندل عراقی حاضر در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ایران سال‌ها است با هدف حفظ امنیت منطقه از کشورهایی چون سوریه و عراق در برابر تجاوز استعمارگران خارجی حفاظت کرده‌ است، گفت: جمهوری اسلامی همیشه خیر و برکت را برای این دو ملت به ارمغان آورده است. دخالت مستکبران جهان چون آمریکا و ایادی دست‌نشانده آن در خاورمیانه و حتی برخی رژیم‌های عربی در امور عراق، سوریه و یمن حاصل یک تفکر و اندیشه استعمارطلبانه است.

«تروریست» از نگاه شرکت‌کنندگان خارجی رقابت‌های قرآنی ایران

محمد عین‌الرضا از اندونزی که دانش‌آموخته علم سیاست است، نیز تروریست واقعی را در یک کلمه مترادف با مهاجم به عقاید دانست و گفت: ترور مفهمومی معادل حذف دارد و یک تروریست از نظر من در وهله نخست به دنبال حذف یک اندیشه و تفکر ریشه‌دار است. چراکه تنها با جنایت و حمله به اشخاص و مردم بی‌دفاع سعی دارد، بنیانی را ریشه‌کن کند. درست مانند خوی استعمارطلبانه برخی کشورها چون آمریکا؛ آنجا که نتواند ملتی را زیر یوغ خود دربیاورد با ترور و قتل، سیاست‌های خود را به پیش می‌راند. تروریسم هم مکتبی است که به خاطر حذف یک عقیده حاضر می‌شود هر جنایتی را مرتکب شود. آمریکا در عصر حاضر نمونه بارز یک تروریست واقعی است چراکه سیاست‌هایی که همیشه دنبال می‌کرده با قتل و جنایت در دیگر کشورها همراه بوده و در این میان رژیم اسرائیل نیز بازوی اجرایی برای برنامه‌های تروریستی آمریکا در منطقه بوده است.

«تروریست» از نگاه شرکت‌کنندگان خارجی رقابت‌های قرآنی ایران

محمود عبدالعزیز ناصیف از سوریه که در رشته حفظ کل این دوره رقابت‌های بین‌المللی ایران شرکت کرده در این گفت‌وگو تأکید کرد: تروریست همیشه تخریب، آوارگی و تجاوز را رقم زده چنانچه به علم و دانش هم رحم نمی‌کند؛ تروریست‌های داعشی که مولود نظام‌های استعمارگری چون آمریکا و انگلیس هستند، تمام تلاش خود را به خرج دادند تا به ریشه اسلام راستین تیشه بزنند، حتی در حلب صنعت را به کل از بین بردند و صادرات پر رونق حلب را به کل خشکاندند، اما دیدیم که با ایستادگی ملت سوریه و حمایت برادران مستشار ایرانی تمام نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شد.

«تروریست» از نگاه شرکت‌کنندگان خارجی رقابت‌های قرآنی ایران

عبدالله طالب از آفریقای جنوبی که در رشته تحقیق سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران حضور یافته نیز ترور را یک مفهوم گسترده دانست و گفت: آنجایی یک قدرت دست به ویرانی، تجاوز و آدم‌کشی می‌زند، ترور محقق می‌شود. نظام‌های قدرت‌طلب جهان از جمله آمریکا با تجاوزگری همیشه به دنبال این بودند که ملت‌ها را زیر سلطه خود بگیرند. شنیدیم که نیروهای نظامی(سپاه) و مبارز ایرانی را در فهرست تروریست‌های خود وارد کرده‌اند، اما ما که در حال حاضر میهمان برادران ایرانی هستیم و از نزدیک با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران آشنا شدیم، دریافتیم که تمامی این برنامه‌های غرب با هدف ضربه زدن به این قدرت است که روز به روز محبوبیت بیشتری را هم پیدا کرده است. چطور یک حکومت مانند جمهوری اسلامی که زیر پرچم قرآن شمار زیادی از قرآنیان را از اقصی نقاط مختلف جهان گرد هم می‌آورد، می‌تواند فعالیت تروریستی داشته باشد. این مسابقات خود گویای وحدت‌آفرینی نظام جمهوری اسلامی است که تحت لوای اسلام همواره دستورات این آیین مبین را به اجرا درآورده و حامی اتحاد مسلمانان و یکپارچگی ملت‌های مسلمان بوده است.

«تروریست» از نگاه شرکت‌کنندگان خارجی رقابت‌های قرآنی ایران

عکاس: محمدعلی نادعلی

انتهای پیام

captcha