بازارپژوهی؛ اولویت اساسی گروه مدیریت کسب‌وکار جهاددانشگاهی آذربایجان غربی
کد خبر: 3803058
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰

بازارپژوهی؛ اولویت اساسی گروه مدیریت کسب‌وکار جهاددانشگاهی آذربایجان غربی

گروه اجتماعی _ سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: پژوهش‌های بازار کسب‌وکارها از ابعاد مختلفی چون روانشناسی بازار، ذائقه‌شناسی رفتارسنجی و مخاطب‌سنجی از اولویت‌های پژوهشی گروه مدیریت کسب‌وکار بوده و باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

بازارپژوهی؛ اولویت اساسی گروه مدیریت کسب‌وکار جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امین رستم‌زاده، سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، عصر دیروز، ۲۲ فروردین‌ماه در جلسه شورای علمی گروه پژوهشی مدیریت کسب‌وکار جهاددانشگاهی استان، که در محل جلسات معاونت پژوهشی واحد برگزار شد، اظهار  کرد: در عرصه رقابت در فضای اقتصادی حاکم بر کسب‌وکارها چه در داخل و خارج کشور، تولید محصول با کیفیت متناسب با نیاز و ذائقه بازار و مصرف‌کنندگان یکی از ضروریات امر بوده که مدیران کسب‌وکارها مجاب به توجه جدی به آنها هستند.
وی بازاریابی را حلقه رابط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده عنوان کرد و افزود: بازاریابی به‌عنوان علمی نوپا در اقتصاد کشور و مباحث مدیریت کسب‌وکارها می‌تواند فواید متقابل هم برای حمایت از تولیدکنندگان برای ایجاد و توسعه بازارهای جدید برای کسب‌وکارها و هم برای مصرف‌کنندگان جهت پاسخ ملموس به نیازهای د رحال تغییر خریداران و مخاطبان و مشتریان کسب و کارها داشته باشد.
عضو گروه پژوهشی مدیریت کسب و کار واحد ادامه داد: کسب‌وکارها و در مجموع صنایع کشور برای خروج از رکود اقتصادی حاکم چاره‌ای جز ورود علمی و تخصصی به مباحث متنوع بازار از جمله بازاریابی تولیدمحور نداشته و باید در دریای متلاطم رقابت اصول بازاریابی نوین را از ابتدای چرخه تولید، توزیع و فروش مدیریت کسب‌وکارشان مدنظر قرار دهند تا بتوانند وارد فاز صادراتی و رقابت بین‌المللی شوند.
رستم‌زاده، آذربایجان غربی را به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با کشورهای همسایه یکی از پتانسیل‌های توسعه بازارهای جدید در کشورهای خارجی برای کسب‌وکارهای منطقه‌ای و ملی و محصولات تولیدی در دو سطح عنوان کرد و افزود: گروه پژوهشی مدیریت کسب‌وکار واحد با بهره‌گیری از توان علمی اعضای متخصص در حوزه‌های تحلیل بازاریابی، مدیریت، حقوق بازار و فضای حقوقی تجارت و کسب‌وکارها می‌تواند بصورت علمی خلاء بازاریابی کسب‌وکارها و صنایع استان و حتی کشور را برطرف نماید.
وی افزود: گروه مدیریت کسب‌وکار جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی باید مدل مدیریتی و ارائه خدمات تخصصی خود را به‌گونه‌ای طراحی کند تا قابلیت علمی و عملی موثرتر جهت ارائه مشاوره به صنایع و شرکت‌های بزرگ و کوچک و انواع کسب‌وکارها برای ایجاد ارزش افزوده در زنجیره ارزش محصولات در حوزه‌های کارآفرینی، مدیریت کسب‌وکار و بازاریابی داشته باشد.
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بازار از تمامی ابعاد در کشور مغفول و مجهول علمی و عملی است، خاطرنشان کرد: ضعف بازاریابی نه تنها در حوزه کسب‌وکارها و صنایع تولیدی بلکه در حوزه محصولات کشاورزی نیز بالعینه احساس می‌شود که ضروری است با ایجاد کارگروه‌های تخصصی بازاریابی در سطح استان مشکل عمده صنایع و تولیدکنندگان استان رفع شود و جهاد دانشگاهی استان می‌تواند در این‌خصوص نقش‌آفرینی و جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.
وی راه‌اندازی گروه تحقیقاتی و پژوهشکده و خصوصا مرکز رشد در این حوزه را از برنامه‌های آتی این واحد اعلام کرد.
لزوم نگاه ویژه به گروه مدیریت کسب‌وکار
ولی‌زاده، معاون پژوهشی واحد جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، نیز در این جلسه با ارائه گزارش از عملکرد گروه مدیریت کسب‌وکار و پروژه‌های مشترک هر سه گروه معاونت خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری به‌عمل آمده موافقت قطعی و تبدیل وضعیت گروه‌های موجود در ۶ ماهه اول از اولویت‌های کاری این معاونت است.
وی تصریح کرد: برای ارتقا درآمد و اخذ طرح‌های پژوهشی باید اهتمام و نگاه ویژه‌تری نسبت به سال گذشته از سوی پژوهش‌گران گروه مدیریت کسب‌وکار صورت پذیرد.
معاون پژوهشی واحد جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت بازار در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی خاطرنشان کرد: عدم وجود و تربیت نیروی متخصص علمی و عملی یکی از مشکلات عمده کاری در این حوزه است و گروه باید در این حوزه جذب نیرو داشته باشد.
در ادامه اعضای گروه پژوهشی مدیریت کسب‌وکار واحد به بحث و بررسی پیرامون موضوع جلسه پرداختند.
انتهای پیام

captcha