آغاز به کار تیم‌های حمایت روانی ــ اجتماعی جوانان هلال احمر در مناطق سیل‌زده
کد خبر: 3803091
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
رییس سازمان جوانان هلال احمر خبر داد:

آغاز به کار تیم‌های حمایت روانی ــ اجتماعی جوانان هلال احمر در مناطق سیل‌زده

گروه سلامت ــ رییس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به ورود به مرحله حمایت روانی پس از امداد و نجات به سیل‌زدگان، از اعزام 700 نفر از جوانان هلال احمر به منظور ارائه خدمات روانی _ اجتماعی به مناطق سیل‌زده کشور خبر داد.

آغاز به کار تیم‌های حمایت روانی- اجتماعی جوانان هلال احمر در مناطق سیل‌زدهشهاب‌الدین صابونچی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایکنا، از آغاز حمایت‌های روانی ـ اجتماعی از سیل‌زدگان خبر داد و تصریح کرد: این سازمان پس از به پایان رسیدن مرحله اول امداد و نجات، عملیات انجام حمایت‌های روانی و اجتماعی را در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان به‌صورت ویژه آغاز کرد.
 
صابونچی بیان کرد: علاوه بر به کارگیری ظرفیت کانون‌های دانشجویی، طلاب و جوانان استان‌های سیل‌زده از دیگر کانون‌های سازمان جوانان در ۱۷ استان کشور نیز استفاده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در مجموع ۷۰۰ نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر به منظور ارائه خدمات اجتماعی و حمایت روانی نیز حضور دارند، تصریح کرد: این افراد پیش از این در مناطق سیل‌زده به پاک‌سازی خانه‌های سیل‌زدگان پرداخته بودند. همچنین ۲۰۰ نفر از اعضای جوانان هلال احمر لرستان و ۵۰۰ نفر نیز از سایر استان‌ها در این اقدام شرکت دارند.
 
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به همکاری دانشگاه فرهنگیان در این مأموریت گفت: ۱۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه به منظور ارائه حمایت‌های روانی و اجتماعی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند. براساس هماهنگی‌های انجام گرفته قرار است از هفته آینده نیز از ظرفیت‌های سازمان یونیسف به منظور حمایت‌های روانی و اجتماعی در استان‌های سیل‌زده استفاده شود.
 
صابونچی همچنین با اشاره به حضور اعضای تیم‌های سحر (سامانه حمایت روانی) سازمان جوانان هلال احمر استان فارس در استان خوزستان یادآور شد: در روز‌های آینده نیز براساس برنامه تنظیمی، تیم‌های سحر از سایر استان‌های معین وارد خوزستان می‌شوند.
 
وی افزود: به منظور حمایت روانی از سیل‌زدگان، سمن‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان و تیم‌های محب سازمان بهزیستی کشور نیز در استان خوزستان حضور دارند.
 
انتهای پیام
captcha