مردم خراسان‌شمالی بیشتر دچار سرطان معده می‌شوند
کد خبر: 3803165
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

مردم خراسان‌شمالی بیشتر دچار سرطان معده می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مسئول بیماران خاص و صعب‌العلاج معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: سرطان مری و معده شایع‌ترین سرطان بین مردم این استان است.

مردم خراسان‌شمالی بیشتر دچار سرطان معده می‌شوند/ 2000 نفردر استان با سرطان درگیر هستند

مهری فرشاد، مسئول بیماران خاص و صعب العلاج معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه شایع‌ترین سرطان‌ها دراستان و در میان آقایان به ترتیب معده، پوست، مری، کولورکتال (روده بزرگ) و حنجره است، اظهار کرد: شایع‌ترین سرطان در میان بانوان نیز سرطان پستان، مری، معده، کولورکتال، پوست و مغز است.
وی مهم‌ترین دلیل ابتلا به انواع سرطان‌ها را، سبک غلط زندگی در دنیای امروزی دانست، افزود: بیمارستان امام علی(ع) بجنورد مرکز درمان سرطان با حضور پزشکان رادیوتراپیست و انکولوژیست است و خدمات مربوط به درمان از جمله شیمی درمانی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه برای پرتو درمانی و بستری بیمار، بخشی ازهزینه درمان دریافت می‌شود، ادامه داد: با بررسی شرایط مالی بیمار و در صورت عدم توان در پرداخت هزینه‌ها تا 70 درصد تخفیف ارائه می‌شود و واحد مددکاری بیمارستان و معاونت غذا و دارو به بیماران جهت تهیه داروها تخفیف می‌دهند.
فرشاد گفت: در صورت عدم توان بیمار سرطانی در پرداخت هزینه‌ها، شخص به انجمن‌های حمایتی معرفی می‌شود تا خدمات درمان را به صورت تجمیعی دریافت کند.
مسئول بیماران خاص و صعب العلاج دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه خدمات آزمایشگاهی و کلینیکی بیماران سرطانی هزینه‌های بالایی دارد، عنوان کرد: در صورت ابتلای سرپرست خانوار، فرد شغل خود را از دست داده و برای درمان نیازمند یاری دانشگاه و انجمن‌های حمایتی است.
وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، همه تلاش خود را مبنی بر کاهش دغدغه‌های هزینه درمان بیماران سرطانی به کار بسته است.
فرشاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان امام علی(ع) بجنورد و سازمان هلال احمر استان داروهای بیماران سرطانی که نیاز به درمان سرپایی دارند را در اختیارشان قرار می‌دهد.
مسئول بیماران خاص و صعب العلاج معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: در جدیدترین آمار ثبت شده بیش از دو هزار نفر در این استان مبتلا به انواع سرطان ها هستند.
فرشاد 30 درصد علل ابتلا به سرطان‌ها را سیگار کشیدن دانست، گفت: علت مبتلا شدن به سرطان سبک غلط زندگی و پیروی نکردن از شیوه‌های زندگی سالم است.
وی ادامه داد: چاقی، بی تحرکی، استفاده از مشروبات الکلی و رژیم غذایی نامناسب می تواند از دلایل دیگر ابتلا به انواع سرطان‌ها باشد.
انتهای پیام

captcha