برپایی مراسم اختتامیه مسابقات قرآن طلاب با حضور آیت‌الله مکارم
کد خبر: 3803180
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

برپایی مراسم اختتامیه مسابقات قرآن طلاب با حضور آیت‌الله مکارم

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب با حضور آیت‌الله العظمی مکارم در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار خواهد شد.

برپایی مراسم اختتامیه مسابقات قرآن طلاب با حضور آیت‌الله مکارمحسین اسدی، رئیس ستاد برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی، در حاشیه مرحله نهایی این مسابقات در قم در گفت‌‌وگو با ایکنا؛ گفت: بعد از داوری و غربال شدن شرکت‌کنندگان در مسابقات مقدماتی که در کشور‌های مختلف، حدود ۵۰ نفر از ۳۳ کشور به مرحله نیمه‌نهایی و نهایی راه یافتند.

وی افزود: این شرکت‌کنندگان از کشور‌های اروپایی، همسایگان ایران و چند کشور از آفریقا، آسیا و نمایندگان ایران هستند و در رشته‌های مختلف حفظ کل همراه با تفسیر، خطابه قرآنی، قرائت تحقیق و ترتیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

اسدی با بیان اینکه بیش از ۸۰ مقاله هم از سوی طلاب علوم دینی به این دوره از مسابقات ارسال شده، تصریح کرد: از این تعداد سه نفر برگزیده داریم که در اختتامیه به همراه نفرات برتر رشته‌های شفاهی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

اسدی با بیان اینکه انس با قرآن همواره در حوزه از دیرباز وجود داشته است بیان کرد: روحانیت به عنوان مروجان و عاملان به قرآن و آشنایان به تفسیر هدایتگر جامعه بوده‌اند و این مسابقات فرصت آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآنی را فراهم خواهد کرد.

وی در پایان افزود: مراسم اختتامیه این دوره مسابقات عصر امروز 24 فروردین ماه از ساعت ۱۷:۳۰ با حضور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha