جشن نیمه‌شعبان همزمان با ۳۰۰ شهر در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3803214
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
سردار صفایی:

جشن نیمه‌شعبان همزمان با ۳۰۰ شهر در مشهد برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ یک جانباز و فعال فرهنگی گفت: امسال تا ۳۰۰ شهر کشور برنامه جشن نیمه شعبان را اجرا خواهند کرد که امید است به این تعداد از شهر‌ها در روز‌های آینده نیز افزوده شود، بناست این اجتماع عظیم در ساعت ۹ صبح روز نیمه شعبان به‌مناسبت ولادت حضرت مهدی(عج) برگزار شود.

جشن نیمه‌شعبان همزمان با 300 شهر در مشهد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار غلامحسین صفایی، جانباز و فعال فرهنگی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تشریح برنامه‌های اجتماع عظیم منتظران ظهور در روز نیمه شعبان در مشهد گفت: ما تلاش داریم که مردم را به این برنامه جذب کنیم تا همگی توبه کرده و از خداوند بخواهیم سال‌های باقی مانده از غیبت حضرت حجت(عج) را بر ما ببخشد.
 
وی گفت: در واقع از 3 سال گذشته تلاش داشته‌ایم که برگزاری این اجتماع عظیم تنها در مشهد خلاصه نشود و در همین راستا طی این 3 سال تلاش شد در 200 شهر این اجتماع برگزار شود اما امسال تا 300 شهر کشور این برنامه را اجرا خواهند کرد که امید است به این تعداد از شهرها در روزهای آینده نیز افزوده شود. بناست این اجتماع عظیم در ساعت 9 صبح روز نیمه شعبان به‌مناسبت ولادت حضرت مهدی(عج) برگزار شود. ما تاکنون موفق شده‌ایم به بیش از 20 شهر و 7 استان برای برگزاری این مراسم سفر کنیم.
صفایی عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید قوم بنی اسرائیل از اینکه پیامبری بر آن‌ها فرستاده شود، برای 400 سال محروم شدند و از این بابت نگران بودند؛ به همین دلیل آن‌ها به توبه روی آوردند و به همین جهت خداوند 170 سال از این سال‌ها را بر آن‌ها بخشید؛ از این دست روایات موارد زیادی وجود دارد. همچنین آن حضرت در جای دیگری فرمود اگر مردم مانند اقوام گذشته جمع نشوند و ناله نکنند، ظهور ما به نهایت خود خواهد رسید.
وی تاکید کرد: بنابراین اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم و مانند اقوام گذشته استغفار نکنیم و از خداوند طلب ظهور نکنیم، ظهور حضرت حجت(عج) به نهایت خود خواهد رسید؛ چرا که این وظیفه همه ماست؛ در این میان نیز رسانه‌ها هم وظیفه مهمی بر عهده دارند تا مردم را به این اجتماع دعوت کرده و آن‌ها نیز باید این رسالت مهم را به‌خوبی انجام دهند.
صفایی اظهار کرد: در واقع اساس تشکیل اجتماع عظیم منتطران آیات الهی در قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) است که در مشهد مقدس آغاز می‌شود. یکی از آن آیات مربوط به قوم حضرت یونس(ع) است که قوم ایشان از جانب آن حضرت نفرین و عذاب الهی بر آن‌ها وارد شد؛ مردم هنگامی که علائم عذاب را دیدند، نگران شدند؛ بنابراین همگی جمع شده و توبه کردند و به همین دلیل خداوند بر آن‌ها رحم کرد و عذاب را از آن‌ها برداشت.
این فعال فرهنگی با اشاره به برنامه‌هایی که برای این روز تدارک دیده شده، بیان کرد: این اجتماع عظیم، ساعت 9 صبح روز نیمه شعبان با تلاوت قرآن در میدان شهدای مشهد آغاز می‌شود؛ زیارت خاصه حضرت امام رضا(ع)، زیارت آل یاسین، مداحی و سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، از دیگر برنامه‌هایی است که در این روز انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای آمدن مردم به میدان شهدا تمهیداتی در این روز پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: 150 اتوبوس از مناطق مختلف و همچنین مترو به صورت رایگان در این روز فعال خواهد بود؛ بیلبوردها و همه آنچه برای تبلیغات شهری و فضاسازی شهرها برای این روز باید صورت گیرد، هماهنگ شده است.
صفایی گفت: 100 پرده افقی در میدان‌های شهر زده خواهد شد؛ تلویزیون‌های شهری نیز فعال است و در تمام پارک‌ها تبلیغات اجتماع نصب خواهد شد. استانداری، فرمانداری و ارگان‌های دولتی نیز در این زمینه فعال خواهند بود. همچنین سامانه پیامکی نهادهایی مانند بنیاد شهید و امور ایثار گران، سپاه، نیروی انتظامی، گروه‌های فعال شهری، شهرداری، مساجد و گروه‌های ورزشی فعال خواهد شد و اطلاع رسانی خواهند کرد.
وی بیان کرد: آستان قدس هم برنامه‌هایی را برای اطلاع رسانی در داخل حرم مطهر خواهد داشت. علاوه بر این نیز سه روز پیش از روز نیمه شعبان، در تمام نمازهای جماعت حرم مطهر رضوی برگزاری این اجتماع عظیم اعلام خواهد شد.
انتهای پیام
captcha