کتاب «مصباح الهدی و سفینه النجاة» اثر آیت‌الله وحید خراسانی نقد می‌شود
کد خبر: 3803231
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

کتاب «مصباح الهدی و سفینه النجاة» اثر آیت‌الله وحید خراسانی نقد می‌شود

گروه ادب ــ بیستمین جلسه از سلسله جلسات نقد کتاب‌های عاشورایی روز سه‌شنبه، ۲۷ فروردین‌ماه در بنیاد دعبل برگزار می‌شود.

کتاب «مصباح الهدی و سفینه النجاة» اثر آیت‌الله وحید خراسانی نقد می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ در بیستمین جلسه نقد کتاب‌های عاشورایی، کتاب «مصباح الهدی و سفینه النجاة» اثر آیت‌الله العظمی حسین وحید خراسانی با حضور محمدرضا سنگری، محمد اسفندیاری و سعید طاووسی مسرور از عاشورا پژوهان و عضو هیئت علمی بنیاد دعبل نقد و بررسی می‌شود.

این کتاب مجموعه‌ای از بیانات مرجع عالیقدر تشیع، حضرت آیت الله‌العظمی حسن وحید خراسانی است که از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۳ به مناسبت ایام محرم و عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) ایراد شده است. این مجالس عمدتاً در مسجد اعظم قم برگزار شده و غالب مخاطبان آن، فضلا و اندیشمندان حوزه بوده‌اند.

این مجموعه شامل دو جلد مستقل بوده که به همت انتشارات مدرسه امام باقرالعلوم (ع) تنظیم و منتشر شده است. در انتهای هر جلد فهرست آیات، روایات و منابع آمده و در انتهای هر مجلس پی‌نوشت‌های مفصلی از روایات مربوط به همان بحث درج شده که مستندات متنوع متن سخنرانی است و از جنبه‌های گوناگون بسیار آموزنده، خواندنی و قابل استفاده است.

در این جلسات که به همت دبیرخانه کتاب سال عاشورا برگزار می‌شود، کتاب‌های برجسته عاشورایی بررسی می‌شوند. جلسه این هفته نیز از ساعت ۱۰ صبح در بنیاد دعبل واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجت دوست برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha