آماده‌باش ستاد هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جنوب کرمان
کد خبر: 3803243
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

آماده‌باش ستاد هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جنوب کرمان

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با توجه به اعلام هواشناسی در خصوص بارش‌های سیل‌آسا در استان کرمان، ستاد هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جنوب استان کرمان در آماده‌باش هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، اصغر مکارم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت امروز شنبه، 24 فروردین در جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تأکید بر لزوم تمهیدات لازم برای آمادگی مقابله با خطرات احتمالی ناشی از بارش‌های پیش‌بینی شده گفت: مراکز بهداشتی و درمانی آمادگی لازم در مناطق حادثه‌خیز برای مقابله با خطرات احتمالی را داشته باشند.
وی با اشاره به اقدمات انجام شده برای جلوگیری از ورود سیلاب به فضاهای درمانی جنوب کرمان افزود: در راستای ارائه خدمات لازم به مردم باید مراکز به‌ویژه بیمارستان‌های منطقه اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود سیل را انجام دهند و امروز بازدیدهای میدانی توسط معاونان و مدیران در این راستا انجام می‌شود.
مکارم تصریح کرد: نیروی بهداشت و درمانی منطقه در آمادگی لازم باشد و پزشکان حتماً در منطقه حضور داشته باشند، مرخصی کارکنان درمانی هم غیر از موارد خاص و ضروری لغو شود تا در صورت بروز سیل در حوزه هفت شهرستان دانشگاه در روند ارائه خدمات درمانی و بهداشت مشکلی ایجاد نشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اعزام دو نیروی کارشناس فوریت‌ها و یک خودرو به منطقه سیل‌زده خوزستان بیان کرد: در راستای کمک به سیل‌زدگان خوزستان هم طبق برنامه اعلام شده هر روز 26 نیرو از پزشک تا نیروی خدماتی آماده هستند تا در صورت اعلام نیاز به این مناطق اعزام شوند.
انتهای پیام

captcha