جشنواره «علامه حلی»؛ فرصتی برای افزایش رقابت بین طلاب
کد خبر: 3803301
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

جشنواره «علامه حلی»؛ فرصتی برای افزایش رقابت بین طلاب

گروه معارف ــ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی فرصت مناسبی برای افزایش سطح رقابت بین طلاب است گفت: برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند زمینه را برای حضور و توانمند کردن طلاب فراهم نماید.

جشنواره علامه حلی؛ فرصتی برای افزایش رقابت بین طلابرویا دهقانی، معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: امروزه با توجه به فراوان بودن شبهات از سوی دشمن یکی از وظایف مهم حوزه، تربیت طلاب و پژوهشگران توانمند است که قادر بر پاسخگویی نیازهای اعتقادی و سؤالات مختلف جامعه باشند.
وی ادامه داد: در این راستا برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها از سوی نهادهای مختلف می‌تواند زمینه را برای حضور و توانمند کردن طلاب فراهم کند.
معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و تقدیر از پژوهشگران حوزه‌های علمیه، فراخوان دهمین جشنواره علامه حلی (ره) در آبان ماه 1396 اعلام و تا پانزدهم دی ماه 1396، طلاب آثار پژوهشی خود را ارسال نمودند.
وی ادامه داد: از موضوعات بخش ویژه این دوره از جشنواره و برای تمامی سطوح تحصیلی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی»، «قرآن و علوم انسانی» و «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» قرار گرفته بود.
معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: در دهمین جشنواره علامه حلی رحمه الله علیه و چهارمین جشنواره علامه حلی استان یزد در مجموع 533 اثر شامل 10 پایان نامه، 40 تحقیق پایانی و 483 مقاله در سطوح 2و3و چهار در جشنواره ثبت شد که 231 اثر به مرحله تفصیلی اول راه یافتند.
دهقانی با بیان اینکه در ارزیابی نهایی 11 اثر به مرحله کشوری راه یافتند اظهار کرد: ان شاء الله در پایان این ماه در همایشی از این عزیزان تقدیر خواهد شد.
وی در ادامه با بیان این که یازدهمین جشنواره علامه حلی با موضوعات علوم اسلامی و انسانی مرتبط با حوزه دین تا 28 فروردین تمدید شده است بیان کرد: ان‌شاءالله با تشویق وهمکاری معاونان پژوهش مدارس شاهد رشد چشمگیر و حضور هر چه بیشتر طلاب خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha