اجرای طرح «بهار مهربانی» در کتابخانه‌های گیلان به نفع مردم سیل‌زده
کد خبر: 3803327
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

اجرای طرح «بهار مهربانی» در کتابخانه‌های گیلان به نفع مردم سیل‌زده

گروه اجتماعی ــ کرمی از اجرای طرح «بهار مهربانی» به منظور جمع‌آوری کتاب و محصولات فرهنگی اهدایی مردم جهت ارسال به مناطق سیل‌زده کشور در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از گیلان، پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز، 24 فروردین‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گیلان که به ریاست استاندار برگزار شد، از روند صعودی شاخص‌های مطالعه در گیلان در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد و اظهار کرد: سرانه مطالعه گیلانی‌ها در سال 97 در مقایسه با سال 96 در شاخص عضویت 17.5 درصد، امانت کتاب 36 درصد و منابع کتابخانه‌ای دو درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و 300 برنامه فرهنگی با مشارکت دوستداران کتاب و کتابخوانی برگزار کردیم، افزود: برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه ایجاد جذابیت محیط کتابخانه‌ها را برای حضور بیشتر علاقمندان فراهم کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان برگزاری بیش از 300 نشست کتابخوان کتابخانه‌ای، 160 نشست کتابخوان دانش‌آموزی، 30 نشست کتابخوان ویژه، 570 کارگاه آموزشی، 600 دوره آموزشی قصه‌گویی، 55 نشست نقد و رونمایی کتاب در کتابخانه‌های عمومی، 580 نمایشگاه کتاب در مناسبت‌های مختلف و 6 کارگاه تخصصی ویژه کارکنان مجموعه کتابخانه‌های عمومی را از دیگر فعالیت‌های اجرا شده در سطح استانی، کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای دانست که به همت و تلاش کتابداران استان در سال گذشته به انجام رسید.

این مقام مسئول یکی از مهمترین عوامل پویایی کتابخانه‌ها را حضور دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها و استفاده از ظرفیت ایجاد شده در این مکان فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: با امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل آموزش و پرورش سعی کردیم در جهت تسهیل حضور و عضویت دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها گام‌های خوبی برداریم.

کرمی به وضعیت دریافتی سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهرداری رشت در انجام تعهدات خود در این زمینه جدیت نداشته و بخش بزرگی از بدهی‌های خود به کتابخانه‌ها را همچنان نپرداخته است.

وی از اجرای طرح «بهار مهربانی» به منظور جمع‌آوری کتاب و محصولات فرهنگی اهدایی مردم جهت ارسال به مناطق سیل‌زده کشور در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح ابتکاری از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به صورت همزمان در همه کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور و گیلان در حال اجراست.

انتهای پیام

captcha