نشست «هیئت‌پژوهی» در مسجد ‌جمکران برگزار می‌شود
کد خبر: 3803459
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

نشست «هیئت‌پژوهی» در مسجد ‌جمکران برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر از برگزاری نشست هیئت‌پژوهی با موضوع طراحی الگوی تعامل هیئت‌های مذهبی در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

نشست هیأت‌پژوهی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود
به گزارش ایکنا  از قم، به نقل از روابط عمومی جامعه ایمانی مشعر، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ربانی‌منش‌، معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر با اشاره به برگزاری نشست هیئت‌پژوهی با موضوع «طراحی الگوی تعامل هیئت‌های مذهبی» اظهار کرد: این نشست ساعت 17 فردا، 26 فروردین‌ماه در زیرزمین مسجد مقام مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: پایان‌نامه مجید دائی‌دائی، کارشناس ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ با موضوع «الگوی تعامل هیئتهای مذهبی» در این نشست هیئتپژوهی بررسی و تببین می‌شود.
معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر خاطرنشان کرد:‌ هیئت‌های مذهبی برای تعامل با یکدیگر اجباری ندارند، اما اهداف مشترکی دارند که رسیدن به آن اهداف با تعامل زودتر و مطلوب‌تر محقق می‌شود، به همین علت ما باید به‌دنبال چگونگی ایجاد این تعامل در میان هیئتها باشیم.
وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی در جریان سیل نیز همانند زلزله کرمانشاه در راستای خدمت‌رسانی به مردم کارنامه درخشانی را از خود به‌جای گذاشتند، تصریح کرد: تعامل مطلوب میان هیئت‌ها در عملکردهای درست آن‌ها بسیار تأثیرگذار بوده است.
ربانی‌منش از برپایی موکب‌های اربعین هیئت‌های مذهبی در مناطق سیل‌زده کشور یاد کرد و گفت: تجربه‌ای که هیئت‌ها در حوزه خدمات اجتماعی به‌دست آورده‌اند، موجب شده است که اکنون بتوانند در این مناطق به بهترین شیوه به مردم خدمت‌رسانی کنند، هر چند با افزایش تعامل‌ها میزان تاثیرگذاری نیز افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی در عرصه مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی نیز اگر بخواهند کار مشترکی را در سطح استان یا منطقه خود رقم بزنند، نیازمند مدیریت منسجم و تعامل مطلوب هستند و در این زمینه سامان‌دهی و تقسیم‌کارها در بدنه تعامل مطلوب باید مورد توجه قرار گیرد.
این کارشناس ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی مجموعه‌های مردمی با ظرفیت‌های بالقوه هستند، مطرح کرد:‌ اگر این ظرفیت‌ها با تعامل میان هیئت‌ها تجمیع شود، شاهد عملکردهای موفق در حوزه‌های مختلف به ویژه عرصه خدمات اجتماعی خواهیم بود، اما در این راستا چگونگی تعامل مورد بحث و گفت‌وگو است.
وی از ارائه منشور پیشنهادی الگوی تعامل هیئت‌های مذهبی به همت جامعه ایمانی مشعر، در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این منشور پیشنهادی در میان هیئت‌های مذهبی توزیع خواهد شد تا تعامل میان هیئت‌ها با الگوی مشخصی در سطح کشور ترویج شود.
معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر به فعالیت‌های جهادی هیئت‌های مذهبی در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: این مجموعه‌های مردمی به صورت ویژه پای کار آمده‌اند، اما فعالیت‌های آن‌ها در رسانه‌ها دیده نشده است.
انتهای پیام
captcha