کمک ۱۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی لرستان به سیل‌زدگان
کد خبر: 3803485
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

کمک ۱۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی لرستان به سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان صمت لرستان ارزش کمک‌های فعالان اقتصادی لرستان به سیل‌زدگان را ۱۰ میلیارد ریال دانست و افزود: این کالا‌ها به‌صورت غیر نقدی توسط فعالان اقتصادی لرستان به مناطق سیل‌زده استان ارسال شده است.

کمک ۱۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی لرستان به سیل‌زدگانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا صفی‌خانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، امروز یکشنبه، ۲۵ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون توسط واحدهای صنعتی، معدنی، تولیدی، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی لرستان بیش از یک میلیارد و ۳۱ میلیون تومان کالای غیر نقدی برای سیل‌زدگان لرستانی جمع‌آوری و به مناطق آسیب‌دیده ارسال شده است.
وی با ذکر این مطلب که کمک‌های فعالان اقتصادی براساس نیازهای سیل‌زدگان بوده است، ادامه داد: این کالاها شامل چکمه، بیل، فرغون، مواد لبنی همچون شیر، پنیر، ماست و دوغ، ۳ هزار تُن سنگ لاشه، آب معدنی، هزار پک جیره دو روزه غذایی و بهداشتی، موکت و فرش هستند.
صفی‌خانی در خصوص دیگر اقدامات فعالان اقتصادی لرستان در راستای کمک به سیل‌زدگان استان عنوان کرد: توسط برخی از واحدهای تولیدی لرستان آشپزخانه‌هایی در مناطق سیل‌زده دایر شده و روزانه تعداد قابل توجهی غذا تهیه و میان سیل‌زدگان توزیع می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به تشریح کمک‌های لجستیکی این سازمان و فعالان اقتصادی لرستان به سیل‌زدگان پرداخت و گفت: در این بخش بیش‌از ۳۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین همچون لودر، بولدوزر، کمپرسی، جرثقیل و بیل مکانیکی از قبل از شروع سیل در اختیار ستاد بحران استان قرار گرفتند که اکنون نیز در حال کمک‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.
وی با ذکر این مطلب که همکاران سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان روزانه به‌صورت مستمر و میدانی از مناطق سیل‌زده بازدید کرده و علاوه‌بر این‌که نظارت لازم را بر واحدهای صنفی دارند کالاهای مورد نیاز سیل‌زدگان را شناسایی و نسبت به جمع‌آوری و ارسال آن‌ها اقدام می‌کنند، عنوان کرد: با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده به صورت مستمر فعالان اقتصادی استان در حال کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده لرستان هستند و این کمک‌ها نیز با برنامه‌ریزی لازم و بر اساس نیاز سیل‌زدگان در اسرع وقت در اختیار اقشار و مناطق آسیب‌دیده قرار می‌گیرد.
صفی‌خانی به لزوم افزایش مشارکت مردمی در راستای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده تأکید کرد و افزود: مطمئناً یکی‌ از مهم‌ترین راهکارهای تسریع در روند کمک‌رسانی پایدار به سیل‌زدگان افزایش مشارکت اجتماعی و مردمی بوده که در این راستا تاکنون فعالان اقتصادی و تولیدی لرستان از تمام ظرفیت خود جهت تحقق این امر استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha