هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های سنگین در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3803497
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های سنگین در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی ــ اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در اخطاریه جوی نسبت به بارش‌های سنگین در بیشتر نقاط استان و حوزه‌های آبریز رودخانه‌های منتهی به سیستان و جاری شدن سیلاب هشدار داد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، اداره‌کل هواشناسی استان در اخطاریه جوی نسبت به بارش‌های سنگین در بیشتر نقاط استان و حوضه‌های آبریز رودخانه‌های منتهی به سیستان و جاری شدن سیلاب هشدار داد.
براساس این اخطاریه، برای بعد از ظهر و شب امروز، یکشنبه 25 فروردین‌ماه، رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق، باد شدید لحظه‌ای، احتمال صاعقه و تگرگ در غالب نقاط سیستان و بلوچستان همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی شده است.
روز دوشنبه نیز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق، باد شدید لحظه‌ای، احتمال صاعقه و تگرگ در غالب نقاط استان همراه با آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، و طغیان رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.
همچنین در سایر نقاط سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می‌دهد و از اواسط وقت دوشنبه این سامانه به تدریج از نوار شرقی استان خارج می‌شود.
با توجه به پیش‌بینی بارش‌های فوق سنگین در حوضه آبریز رودخانه‌های منتهی به شمال سیستان و بلوچستان، افزایش شدت سیلاب و میزان آب ورودی به سمت سیستان انتظار می‌رود.
براساس این اخطاریه توصیه می‌شود از توقف، تردد و چرای دام در اطراف رودخانه‌ها خودداری و از صعود به ارتفاعات به واسطه احتمال وقوع رعد و برق و وقوع صاعقه جدا پرهیز شود.

انتهای پیام

captcha