مستند «چهار هیپی در زنجان» تولید می‌شود
کد خبر: 3803565
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

مستند «چهار هیپی در زنجان» تولید می‌شود

گروه فرهنگی ــ مستند «چهار هیپی در زنجان» با موضوع مسلمان شدن چهار جهانگرد تولید می‌شود.

مستند « چهار هیپی در زنجان» تولید می‌شودفرید احدیان، کارگردانی زنجانی، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مستند «چهار هیپی در زنجان» در دست تولید است. این مستند به وقایع تاریخی سال 1350 و اسلام آوردن چهار آلمانی می‌پردازد.
وی ادامه داد: در سال 50، شش نفر جهانگرد به زنجان می‌آیند که چهار نفر از آن‌ها توسط مرجع فقید، حضرت آیت‌الله سیدعزالدین حسینی‌زنجانی مسلمان می‌شوند. در حال حاضر تحقیقات برای دستیابی به این چهار نفر ادامه دارد.
این کارگردان بیان کرد: این مستند داستانی با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حدود یک ساعت تولید می‌شود و تلاش داریم با کامل شدن تحقیقات و دستیابی به این چهار نفر تا تابستان امسال مستند تکمیل شود.
وی یادآور شد: بخش‌هایی از این مستند در زمان حیات آیت‌الله عزالدین حسینی‌زنجانی در دهه 80 در مشهد تصویربرداری شده است و بعضی از صحنه‌ها نیاز به بازسازی دارد.
احدیان ابراز کرد: این مستند با نویسندگی ابوالفضل گلفام، تهیه و کارگردانی فرید احدیان و با تصویربرداری حسن مهرآذر در دست تولید است. محقق و پژوهشگر آن، سیدمجتبی حسینی‌الموسوی، مدیر تولید، حمید پونه، دستیار کارگردان، مجید نجاری، طراح صحنه، ساسان قجر و مجری طرح، مؤسسه فرهنگی مشکات است.
انتهای پیام
captcha