هنر انقلابی؛ از راه‌های اشاعه فرهنگ دینی
کد خبر: 3803580
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

هنر انقلابی؛ از راه‌های اشاعه فرهنگ دینی

گروه اجتماعی ــ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید برای الگوسازی در راستای تربیت نسل جوان انقلابی بکوشیم، گفت: هنر انقلابی یکی از راه‌های اشاعه فرهنگ دینی است.

هنر انقلابی؛ یکی از راه‌های اشاعه فرهنگ دینی

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود امروز، 25 فروردین در دیدار با هنرمندان به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه هنر انقلابی یکی از راه‌های اشاعه فرهنگ دینی است، اظهار کرد: باید به نسل جوان کمک کنیم تا هویت فرهنگی و دینی خود را به‌خوبی بشناسانند و هنر یکی از بهترین راه‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز یک هنرمند انقلابی تعهدی است که همواره اخلاق را در او متبلور می‌سازد که در این راستا باید زمینه رشد استعدادهای هنری جوانان ایران اسلامی بیش از گذشته فراهم شود زیرا هنر یک ابزار قوی برای اطلاع‌رسانی، ارتباطات و ترویج فرهنگ است.

‌امینی در خصوص ترویج فرهنگ بومی عنوان کرد: هنرمندان می‌توانند در ارائه آثارشان به گویش شاهرودی نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

حسینی، سرپرست حوزه هنری استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه هنرمندان قشر تأثیرگذار جامعه هستند، متذکر شد: هنرمندان به‌واسطه داشتن اندیشه و همچنین مخاطبان خود در زمره تأثیرگذارترین افراد در زمینه فرهنگ محسوب می‌شوند که استان سمنان سرشار از استعداد ناب در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری است که باید در این خصوص بهره‌گیری شود.

انتهای پیام

captcha