بیشترین خسارت بارندگی در خراسان رضوی به شهر کلات وارد شده است
کد خبر: 3803630
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

بیشترین خسارت بارندگی در خراسان رضوی به شهر کلات وارد شده است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: شهرستان کلات بیشترین خسارت را در پی بارش‌هایی که طی ۲۱ ساعت گذشته بر این استان حاکم بوده، شاهد بوده است.

بیشترین خسارت بارندگی در خراسان رضوی به شهر کلات وارد شده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت شایان‌فر، مدیر‌کل مدیریت بحران خراسان رضوی، در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به سامانه بارشی که طی 21 ساعت گذشته وارد استان خراسان رضوی شده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از دیروز تاکنون شاهد بارش خوبی در شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که میزان بارندگی این استان در شهر جغتای با 21 میلی متر و کلات با میزان بارندگی 20 میلی متر بوده است؛ این در حالی است که در ارتفاعات کلات این بارندگی‌ها بیشتر بوده است.
وی افزود: در این بارندگی ها بیشترین خسارت به شهر کلات وارد شده و متاسفانه 50 منزل مسکونی در این شهر گرفتار آبگرفتگی شده بود که با اعزام دو تیپ کمکی هلال احمر از مشهد توانستیم این منازل را ساماندهی کنیم. در این میان از مجموع 3000 مشترک کلات نیز گاز 150 مشترک هم قطع شده بود که امیدواریم به محض فروکش کردن سیلاب تا حوالی ظهر امروز گاز آن‌ها وصل شود.
وی اضافه کرد: در پی بارش‌ها در شهرستان‌هایی چون کلات، باخرز، سرخس و درگز خساراتی وارد شده که منجر به مسدود شدن 15 راه روستایی شد که در حال حاضر این راه‌ها در حال بازگشایی است. همچنین سه محور غربی هم مسدود شده بود که یکی از این راه‌ها، محور کلات به مشهد بود که خوشبختانه امروز صبح، 25 فروردین‌‌ماه عملیات بازگشایی آن انجام شد و سایر محورها هم به محض فروکش کردن آب بازگشایی خواهند شد. هیچیک از محورهای اصلی استان مسدود نیست.
مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی با بیان اینکه علی رغم اینکه برق 21 روستای این استان قطع شده بود، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه شرایط استان تحت کنترل بوده و با اقداماتی که صورت گرفته، موفق شدیم برق اکثر روستاهای استان به جز روستاهای یوسف آباد درگز و روستای احمدآباد سرخس را وصل کنیم. البته برق روستای احمدآباد سرخس را ما به جهت ایمنی مردم قطع کردیم.
مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اکنون نیز شرایط استان عادی بوده اما طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، این سامانه همچنان ادامه داشته و تشدید خواهد شد و امکان خطر همچنان وجود دارد، گفت: با این وجود از زائرینی که در مشهد بوده و همچنین از مجاوران نیز تقاضا داریم که از نزدیک شدن و تردد در مسیر بستر رودخانه‌ها، مناطق ییلاقی و تفرجگاهی خود داری کنند.
انتهای پیام
captcha