اقدام اخیر ترامپ، حرکتی وقیحانه است
کد خبر: 3803642
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
جانشین رئیس المصطفی:

اقدام اخیر ترامپ، حرکتی وقیحانه است

گروه حوزه‌های علمیه – جانشین رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی از سوی رژیم آمریکا، اقدامی وقیحانه و احمقانه در عرصه بین‌المللی است.


به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور در دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب در جامعه المصطفی به اقدام وقیحانه و احمقانه امریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اشاره کرد و گفت: ما هیچ هراسی از مکر استکبار جهانی نداریم، زیرا معتقدیم اراده خداوند متعال بر تمام اراده‌ها حاکم بوده، هیچ اراده‌ای در عالم وجود ندارد، مگر به اراده خداوند متعال؛ انسان توحیدی از خشم هیچ قدرتی، هراس به دل راه نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه امروز امریکا در دام مکر الهی گرفتار شده است و ابراز کرد: «وَ مَكَروا وَ مَكَرَاللَّهُ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ؛ امریکا می‌پندارد اگر ایران را تروریست اعلام کند، جهانیان از آن خواهند ترسید، در حالی که این امر توجه جهانیان را به سوی ایران سوق خواهد داد و به سود اسلام و مسلمانان خواهد بود.
خالق‌پور، بر توسعه و گسترش تفکر توحیدی تأکید کرد و یادآور شد: همواره دعا می‌کنیم خداوند متعال توفیق خدمت به قرآن و نشر معارف قرآنی را بیش از پیش نصیب همه ما گرداند.
وی خطاب به شرکت‌کنندگان در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی جهان اسلام، اظهارکرد: همواره قدردان تلاش و مجاهدت دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقه بزرگ و تأثیرگذار در جهان هستیم.
استاد حوزه علمیه با بیان این که جامعةالمصطفی میزبانی شما عزیزان قرآنی را افتخاری بزرگ می‌داند، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با همراهی و همکاری یکدیگر، روز به روز پرچم قرآنی را با اقتدار و سربلندی در سراسر جهان به اهتزار درآوریم.
خالق‌پور، در ادامه، به برخی از ظرفیت‌های جامعةالمصطفی اشاره کرد و افزود: جامعة‌المصطفی ضمن راه‌اندازی مراکز متعدد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی میزبان دانش‌پژوهانی از 130 ملیت جهان است.
جانشین رئیس جامعةالمصطفی ارائه محتواهای علوم انسانی را براساس معارف اسلامی از هدف‌گذاری‌های جامعه‌المصطفی برشمرد و ابراز کرد: اعتقاد داریم اسلام ضمن ارتقای سطوح معرفتی انسان‌ها، می‌تواند دنیا به زیبایی‌های الهی آراسته کند و در آبادانی بیش از پیش جامعه بشری ایفای نقش کند.
وی آیه «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» را از شعارهای اساسی آموزه‌های اسلامی عنوان کرد و افزود: انس با قرآن، رهایی از مکر شیطان را به دنبال خواهد داشت و هر چه انس انسان با قرآن بیشتر باشد، آدمی از شر شیاطین انس و جنس ایمن‌تر خواهد بود.
جانشین رئیس جامعةالمصطفی بر مراقبت از پیوند و ارتباط معنوی با قرآن کریم تأکید و بیان کرد: نتیجه انس با قرآن باید تقویت تفکر توحیدی بوده، باورهای توحیدی را به وسیله قرآن تقویت نماییم، زیرا توحید محور اصلی و اساسی معارف قرآنی است و تنها راه نجات بشریت، در بازگشت به اصالت توحیدی نهفته است.
خالق‌پور، در ادامه، توجه به آیات سوره حمد و بیان حقیقت توحیدی را در آن مهم دانست و خاطرنشان کرد: حمد، همان ثنای الهی است که انسان باید روزانه بر آن تأکید و به آن اعتراف نماید.
وی با بیان این که توجه به ربوبیت الهی، انسان را به تعالی می‌رساند، ابرازکرد: در تفکر توحیدی، همه چیز از آن خداوند متعال و در اختیار ذات اقدس الهی بوده، انسان تنها در برابر الله تواضع کرده، خداوند متعال و انسان‌های متصل به ایشان بزرگ شمرده می‌شود.
جانشین رئیس جامعةالمصطفی تأکید کرد: در نزد مسلمان توحیدی، فقط خداوند متعال بزرگ است و همه چیز در برابر او ناچیز دانسته می‌شود، مگر آن که متصل به ذات اقدس الهی باشد.
خالق‌پور ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار و استبداد را آموزه‌ای قرآنی دانست و اذعان داشت: مسلمان واقعی از هیچ قدرتی جز خداوند متعال هراسی به دل راه نمی‌دهد و تنها از ذات اقدس الهی مدد می‌جوید.
انتهای پیام

captcha