تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه مهدویت در خراسان رضوی
کد خبر: 3803643
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه مهدویت در خراسان رضوی

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) ویژه‌برنامه‌های دهه مهدویت در خراسان رضوی را تشریح کرد.

تشریح ویژه برنامه‌های دهه مهدویت در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی‌نسب، مدیر ستاد فرهنگی حضرت مهدی(عج)، امروز، 25 فروردین‌ماه در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه مهدویت در بنیاد فرهنگی مهدویت(عج) بیان کرد: 4 واقعه مهم اعم ازبعثت، واقعه غدیرخم، واقعه عاشورا و واقعه ظهور و پایان تاریخ و جهانی شدن و آینده پژوهی و ظهور منجی را ما در اسلام داریم که این 4 واقعه در هم تنیده و از هم جدا نیست و همه این وقایع در ظهور حضرت مهدی(عج) خلاصه شده است. ما اعتقاد داریم امام زمان(عج) عصاره خلقت، عصاره همه انبیا(ع) و عصاره همه کتب آسمانی است.
وی افزود: جریان کفر و الحاق در برابر 4 واقعه از ابتدای بعثت تاکنون صف آرایی داشته است و از آنجا که مهدویت ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد، طبق آیه 5 سوره انبیاء، ریشه در کتب آسمانی و ریشه در آیات و روایات معصومین(ع) نیز دارد؛ لذا امروز جریان کفر و استکبار در برابر انقلاب اسلامی که به برکت نائب امام زمان(عج) برپا شده، ریشه در این 4 واقعه به ویژه مهدویت دارد؛ به همین جهت دشمنان بیشترین هجمه را در برابر انقلابیون دارند.
موسوی نسب با بیان اینکه بیشترین همجمه را هالیوود بعد از انقلاب اسلامی آغاز کرده، افزود: امروز اگر جهان استکبار در برابر سپاه پاسداران قرار گرفته، به خاطر این است که این نهاد انقلابی از دل جریان مهدویت برخاسته است.
مدیر ستاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: یکی دیگر از دشمنی‌های استکبار فرقه سازی و معرفی مدعیان دروغین است که نقشه‌های متعددی در تضعیف مهدویت دارند. وظیفه ما امروز در مقابل این همه هجمه فراهم‌سازی زمینه ظهور و آماده کردن شرایط ظهور و تبیین مهدویت ناب است. باید توجه داشت در این راستا رسانه ها نقش مهمی دارند.
وی اضافه کرد: امروز نهاد های فرهنگی، روحانیت، هنرمندان، ائمه جمعه و اساتید دانشگاه نباید از مهدویت غافل شده و این واقعه مهم را و فقط به این ایام محدود کنند بلکه باید در طول سال برای آگاه سازی مردم از این بحث مهم فعالیت داشته باشیم.
موسوی ضمن تأکید بر فراگیری معارف مهدویت بیان کرد: سرفصل هایی از امام مهدی(عج) در آیات و روایات علائم و شرایط، آسیب شناسی معارف مهدویت، فرقه‌های انحرافی، غرب و مهدویت، هالیوود و مهدویت، منجی در ادیان، سبک زندگی مهدوی، اخلاق مهدوی و حکومت مهدوی از مسائلی است که پیرامون آن باید برنامه ریزی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در این ایام که دهه مهدویت است، بهانه ای برای تجدید پیمان با آرمان های اسلام، غدیر، عاشورا و تجدید پیمان با امام زمان(عج)، نواب برحق و ولایت فقیه و نیروهای انقلابی مانند سپاه داشته باشیم و شیوه‌های یاری امام را باید در این ایام بازخوانی کنیم و به آن بپردازیم.
مدیر ستاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) بیان کرد: در همین راستا از سوی بنیاد مهدویت در دهه مهدویت برنامه‌های خاص و ویژه‌ برنامه‌ریزی شده که شامل اعزام 150 کارشناس مذهبی که دوره‌های تخصص مهدویت را گذرانده‌اند، به استان‌ها و کشورهای همجوار با هدف تبیین، بسط و گسترش معارف مهدوی است که قرار است معارف مهدوی در مدارس، مساجد، دانشگاه ها، نهادهای دولتی و مردم نهاد برگزار شود و پاسخ به شبهات در برنامه این گروه اعزامی بر اساس آیات قرآنی قرار دارد.
موسوی نسب افزود: همچنین 500 مکان نمایشگاهی به منظور ارائه محصولات مهدویت با هدف آشناسازی مردم با محتوای ناب مهدویت در سراسر استان پیش بینی شده است؛ ضمن اینکه دوره‌های فشرده مهدویت در 50 مکان شامل مدارس، دانشگاه ها و هیات های مذهبی بر اساس سرفصل های مطرح شده برگزار خواهد شد.
مدیر ستاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) با اشاره به فضائل و اعمال شب نیمه شعبان افزود: برپایی مراسم احیای شب نیمه شعبان در بسیاری از مساجد و هیئت‌های مذهبی سراسر استان، اجتماع منتظران و راهپیمایی از عرصه میدان شهدا تا حرم مطهر در روز نیمه شعبان در مشهد و شهرستان ها پیش‌بینی شده است.
وی در خصوص نامگذاری دهه مهدویت گفت: با توجه به اینکه اولین روز این دهه مصادف با پنجم شعبان همزمان با سالروز ولادت باسعادت امام سجاد(ع) است با نام معنویت، اخلاق و آمادگی برای ظهور، دومین روزمصادف با ششم شعبان با نام رسانه، تمدن و آمادگی برای ظهور، سومین روز همزمان با هفتم شعبان با نام اقتصاد و مدیریت جهادی و آمادگی برای ظهور، چهارمین روز مصادف با هشتم شعبان با نام معرفت و عقلانیت و آمادگی برای ظهور، پنجمین روز مصادف با نهم شعبان با نام رونق تولید و عزت ملی و آمادگی برای ظهور، ششمین روز مصادف با دهم شعبان با نام مشارکت‌های مردمی و استکبارستیزی و آمادگی برای ظهور، هفتمین روز مصادف 11 شعبان و سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با نام مهدویت و جوان و آمادگی برای ظهور هشتمین روز مصادف با روز ارتش با نام دفاع، امنیت و آمادگی برای ظهور، نهمین روز با نام خانواده و سبک زندگی و آمادگی برای ظهور، دهمین روز با نام ولایت فقیه و نواب عام حضرت و آمادگی برای ظهور و روز 15 شعبان نیز با نام سرباز گمنام، مهدویت و تمدن نوین اسلامی و انتظار برای ظهور نامگذاری شده است.
مدیر ستاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: رسانه امروز مصداق حدیث امام رضا(ع) است که فرمود «خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند». وقتی از حضرت منظور احیا امر را پرسیدند حضرت در پاسخ فرمود «افرادی که علوم ما را بیاموزند و به جامعه منتقل کنند».
انتهای پیام

captcha