معرفی دانش‌آموزان ممتاز قرآنی به بنیاد ملی نخبگان
کد خبر: 3803679
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

معرفی دانش‌آموزان ممتاز قرآنی به بنیاد ملی نخبگان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از معرفی دانش‌آموزان ممتاز قرآنی به بنیاد ملی نخبگان خبر داد.

یکشنبه//معرفی دانش‌آموزان ممتاز قرآنی به بنیاد ملی نخبگان

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ درباره برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اسلام ضمن تشکر از مجموعه اصحاب رسانه که جریان‌سازی مسابقات را برعهده دارند، اظهار کرد: مسابقات قرآن یک جریان فرهنگی قرآنی در سطح کشور است. برداشت بنده این است که مسابقات قرآنی بسیار فراتر از آن چیزی که تصور می‌کنیم، فضای جامعه را قرآنی و توجه همه مردم را به خود جلب می‌کند.
وی ادامه داد: شاید از یکی از مهمترین ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دوره نسبت به دوره قبل در این است که ما در کنار مسابقات قرآن، یک اردوی 10 هزار نفری دانش‌آموزی دوستدار قرآن را در محل برگزاری مسابقات راه‌اندازی کردیم و زمینه حضور دانش‌آموزان برای استفاده از این فضا را مهیا کردیم.
کاظمی تصریح کرد: مسابقات قرآن امسال به دلیل اینکه تجمیع شده و مسابقات دانش‌آموزی در کنار مسابقات بزرگسالان برگزار می‌شود، ارزش فزاینده‌ای پیدا کرده است به این دلیل که دانش‌آموزان متسابق و دانش‌آموزان حاضر در صحن با چهره‌های قرآنی و این فضای نورانی آشنا می‌شوند که شاید اگر مسابقات دانش‌آموزی به تنهایی برگزار می‌شد، این فضا به وجود نمی‌آمد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اگر به خود مسابقات بنگریم، مسابقات هم به لحاظ کمی و هم کیفی رشد قابل قبولی پیدا کرده؛ اگر چه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است. همانطور که همگان می‌دانند، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی بعد از بیست سال وقفه در سال 95 برگزار شد و امسال نیز ششمین دوره مسابقات برگزار می‌شود. ما نیاز به تلاش بیشتری برای معرفی مسابقات به جامعه دانش‌آموزی جهان اسلام داریم و اگر بتوانیم این ظرفیت را ارتقا دهیم، اثرات بیشتری هم در داخل و هم در خارج کشور خواهد داشت.
وی اظهار کرد: به هر حال برگزاری مسابقات نقش بسیار مهمی برای جامعه دانش‌آموزی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان که در آن شرکت می‌کنند، دارد. حتماً دانش‌آموزانی از استان‌های مختلف مسابقات بین‌المللی قرآن را هدف‌گذاری می‌کنند. مسابقات و مطرح شدن در سطح ملی و بین‌المللی یکی از انگیزه‌های بسیار قوی است که دانش‌آموزان را وارد این حوزه می‌کند و مسابقات دروازه ورود به معارف قرآنی است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام امتیازات مادی و معنوی که شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن دارند، دانش‌آموزان نیز دارا هستند. حتما دانش‌آموزانی که رتبه‌های ممتاز را کسب کنند، به عنوان نخبگان قرآنی به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند و از امتیازات آن برخوردار می‌شوند.
انتهای پیام

 

captcha