برگزاری جشن تکلیف ۱۲۰۰ دانش‌آموز دختر ملایری
کد خبر: 3803692
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

برگزاری جشن تکلیف ۱۲۰۰ دانش‌آموز دختر ملایری

گروه فرهنگی ــ مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از برگزاری جشن تکلیف برای هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر ملایر خبر داد و گفت: جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر مدارس ملایر امسال به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

برگزاری جشن تکلیف 1200 دانش‌آموز دختر ملایریهادی سلگی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: 35 مدرسه شهری با جمعیت هزار و 200 دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی جشن تکلیف را در 27 فروردین‌ماه همزمان با ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) به صورت متمرکز برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و اقامه نماز، یادآور شد: هدف از برگزاری متمرکز این جشن بالا بردن روحیه تعاون و همکاری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، یکسان برگزار شدن جشن و اقامه نماز جماعت توسط دانش‌آموزان و مربیان است.

سلگی با بیان اینکه جشن مدارس روستایی نیز به صورت مدرسه‌ای همزمان با مدارس شهری برای دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش شده این مراسم شامل بخش‌های متنوع هنری، مذهبی و فرهنگی باشد تا خاطره‌ای خوش در ذهن دانش‌آموزان باقی بماند.

وی در ادامه اظهارکرد: به تکلیف رسیدن، یک عید است چرا که از نظر عقلی و جسمی دختران و پسران به حدی رسیده‌اند که خداوند به آنان دستور می‌دهد و آنها نیز خوشحال هستند که خواسته‌ها و دستورهای او را اطاعت کنند و بنده شایسته او به حساب آیند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه دختران از نظر سن زودتر از پسران به تکلیف می‌رسند و این یک امتیاز محسوب می‌شود که نشان از آمادگی بیشتر آنان دارد، یادآورشد: بلوغ یعنی رسیدن به حدی از شرایط جسمی که بتوان تکلیف‌های الهی را انجام داد و این نشانه‌هایی دارد که از آن جمله می‌توان به تمام شدن 9 سال و وارد شدن به 10 سالگی که شرط سنی در دختران است، اشاره کرد.

سلگی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: خروش سیل مهربانی دانش‌آموزان و فرهنگیان ملایر برای لرستان همچنان ادامه دارد و اقلام جمع‌آوری شده برای سیل‌زدگان از جمله آب معدنی، مواد غذایی بسته‌بندی شده و کنسروی، مواد بهداشتی و پوشاکی است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با تشکر از همه دانش‌آموزان و فرهنگیان در این مشارکت بزرگ، گفت: تاکنون بیش از 100 میلیون تومان کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان ملایر جمع‌آوری و ارسال شده که 85 میلیون تومان آن غیرنقدی و مابقی به صورت نقدی بوده است.
انتهای پیام

captcha