رقابت 700 مقاله در همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی/ دریافت 36 مقاله خارجی
کد خبر: 3803700
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

رقابت 700 مقاله در همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی/ دریافت 36 مقاله خارجی

گروه دانشگاه ــ معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از ریافت قریب به ۷۰۰ مقاله داخلی و خارجی در همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی خبر داد و اظهار کرد: از این میان ۳۶ مقاله از محققانی از کشور‌های عراق، پاکستان، عمان، لبنان، سوریه، تایلند و تونس دریافت شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با برگزیدگان دوازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی، در خصوص موضوع انتخاب شده برای این همایش با عنوان «قرآن و ایمان به وعده‌های الهی» گفت: موضوعی که برای این همایش در نظر گرفته شده و مقالاتی که ارائه شده، بسیار مهم و ذی‌قیمت است.

وی افزود: در روایتی آمده است: فضیلت قرآن بر سایر کلام‌ها مانند فضیلت خدا بر سایر مخلوقات است، کلام خدا غنای مطلق است و دیگر کلام‌ها نیاز به قرآن دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به موضوع همایش که ایمان به وعده‌های الهی است، ادامه داد: باید بدانیم که قرآن صادق‌الوعد است و آنچه که می‌گوید محقق شده و محقق می‌شود و ایمان به وعده‌های الهی محققانه است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، ایمان انسان به آنچه که تجربه نمی‌کند، همچون ایمان به آخرت، معاد، سرای جاویدان و بهشت و جهنم و همین‌طور ایمان به روزی که آن را می‌بیند جزء وعده‌های الهی و محققانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان این‌که وعده‌های الهی در سنت‌های الهی نیز جاری است، اظهار کرد: اگر جامعه‌ای به سنت‌های الهی تمسک بجوید، می‌تواند به فلاح و رستگاری برسد.

وی در پایان قرآن کریم را راه و راهنمای زندگی دانست و افزود: ایمان و عمل به وعده‌های الهی می‌تواند افراد را در مسیر زندگی خوب قرار دهد.

ارزیابی مقالات همایش پژوهش‌های قرآنی در ۲ سطح علمی ترویجی و علمی پژوهشی
رضا امانی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دبیر علمی دوازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی همچنین در این همایش که امروز یکشنبه، ۲۵ فروردین‌ماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: عنوان این دوره از همایش «قرآن کریم و ایمان به وعده‌های الهی» نامگذاری شده بود که سال گذشته و در دوره قبل، از پوستر این دوره از همایش رونمایی شد.

وی افزود: تا پایان مهلت مقرر برای دریافت مقالات این دوره قریب به ۷۰۰ مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این میان ۳۶ مقاله از محققانی از کشور‌های عراق، پاکستان، عمان، لبنان، سوریه، تایلند و تونس دریافت شد و تعدادی از مقالات امروز در همایش همراه با ارائه سه مقاله برتر داخلی ارائه می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان این‌که امسال مسئولیت کمیته ارزیابی مقالات به دانشکده علوم قرآنی آمل واگذار شد، ادامه داد: امسال ارزیابی مقالات در چند مرحله و در ۲ سطح علمی ترویجی و علمی پژوهشی انجام شد.

امانی بیان کرد: در مراسم اختتامیه همایش از ۳ مقاله برتر بخش داخلی و ۳ مقاله برتر بخش خارجی تجلیل می‌شود.

گفتنی است، مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی ساعت ۱۸ تا ۲۰ امروز ۲۵ فروردین ماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha