ایمان توحیدی انسان را به رضوان و رضایت الهی می‌رساند
کد خبر: 3803708
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی:

ایمان توحیدی انسان را به رضوان و رضایت الهی می‌رساند

گروه دانشگاه ــ رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث المصطفی‌(ص) با بیان این‌که ایمان توحیدی انسان را به رضوان و رضایت الهی می‌رساند، گفت: کسی که رضوان الهی را دنبال کند، سلامت اجتماعی، جسمانی، روانی و معنوی خواهد داشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی، رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث المصطفی(ص) در دوازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی که امروز یکشنبه ۲۵ فروردین‌ماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به محور برگزاری این همایش بین‌المللی اظهار کرد: عنوان این دوره از همایش «قرآن کریم و ایمان به وعده‌های الهی» نامگذاری شده که به ایمان توحیدی اشاره دارد.
 
وی افزود: ایمان توحیدی انسان را به رضوان و رضایت الهی می‌رساند و کسی که رضوان الهی را دنبال کند، سلامت اجتماعی، جسمانی، روانی و معنوی خواهد داشت که مهم‌ترین این سلامت‌ها سلامت معنوی است.

رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث المصطفی(ص) ادامه داد: سلامت معنوی که در قرآن کریم محور قرار گرفته، بسیار متفاوت با سلامت معنوی است که در جامعه و جهان امروز مطرح شده، چون انسان را به سبل‌السلام دعوت می‌کند و توحیدمحور و معنویت محور است.

وی در ادامه به راهکار‌های سلامت معنوی اشاره کرد و گفت: این راهکار‌ها بر ۲ دسته هستند که برخی اثباتی و برخی از آن‌ها سلبی هستند.

حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی ایمان به غیب، یاد خدا، عبادت خدا، محبت به خدا و ارزش‌های توکل‌آفرین را برخی از راهکار‌های اثباتی سلامت معنوی برشمرد و خاطرنشان کرد: پرهیز از گناهان ایمان‌ستیز، پرهیز از گناهان ایمان‌گریز، پرهیز از گناهان مانع تقرب، پرهیز از تنش‌آفرینی‌های اجتماعی و پرهیز از اسراف و تبذیر نیز برخی از راهکار‌های سلبی سلامت معنوی هستند.

وی در پایان وعده‌های الهی را محقق شده دانست و تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم وعده کرده است که ما را از ظلمات خارج کرده و به نور می‌برد.

گفتنی است، مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی ساعت ۱۸ تا ۲۰ امروز ۲۵ فروردین‌ماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha