برگزاری یادواره شهدای شیمیایی گیلان ظرفیتی برای نسل امروز محسوب می‌شود
کد خبر: 3803712
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

برگزاری یادواره شهدای شیمیایی گیلان ظرفیتی برای نسل امروز محسوب می‌شود

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به شناسایی حدود 90 شهید شیمیایی در استان، گفت: برگزاری یادواره شهدای شیمیایی ظرفیتی برای نسل امروز محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 25 فروردین‌ماه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای شیمیایی، بهداشت و درمان استان، با اشاره به شناسایی حدود 90 شهید شیمیایی در استان، اظهار کرد: حدود 130 نفر جانباز شیمیایی در گیلان داریم.

وی به اختلال ریوی و اختلال در خواب توسط جانبازان شیمیایی اشاره کرد و افزود: جانبازان شیمیایی اسطوره‌های جامعه هستند، اما به دلیل اینکه ظاهری سالم دارند، دیده نشده و درک نمی‌شوند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا انتقال معارف ایثار و مقاومت به نسل‌های آینده است، تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای شیمیایی ظرفیتی برای نسل امروز محسوب می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی خواستار کمک مسئولان به برگزاری یادواره شهدا شد و بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا در راستای احیای ارزش‌های الهی است لذا از جوانان می‌خواهیم در برگزاری یادواره شهدا پای کار باشند.

به گزارش ایکنا، پنجمین یادواره شهدای شیمیایی گیلان 11 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری همراه با نماز مغرب و عشا در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار می‌شود.

اجرای تئاتر خیابانی با رویکرد جانبازان شیمیایی در پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت و برگزاری نشست سیاسی و بصیرتی و همچنین نشست واکاوی جنایت‌های غرب در بحث شیمیایی در دانشگاه گیلان از جمله برنامه‌های جنبی یادواره شهدای شیمیایی گیلان است.

انتهای پیام

captcha