نمایشگاه عکس آثار شهید هنرمند «غلامرضا نریمان» با عنوان روزهای انقلاب افتتاح شد
کد خبر: 3803745
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵

نمایشگاه عکس آثار شهید هنرمند «غلامرضا نریمان» با عنوان روزهای انقلاب افتتاح شد

گروه فرهنگی- نمایشگاه عکس روزهای انقلاب آثار شهید هنرمند «غلامرضا نریمان» همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور مهندس ورمقانی فرماندار بیجار، خانواده شهدا و ایثارگران، مسئولان و هنرمندان بیجار دیروز، 24 فروردین ماه در محل گالری اردیبهشت بیجار افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، نمایشگاه عکس روزهای انقلاب آثار شهید عکاس غلامرضا نریمان همزمان با پنجمین روز هفته هنر انقلاب اسلامی با جضور مهندس ورمقانی فرماندار شهرستان سنندج ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیجار، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیجار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول بسیج هنرمندان بیجار، نمایندگان ادارات و خانواده معزز شهدا و هنرمندان دیروز، 24 فرودرین ماه افتتاح شد.
ناصر قربانپور، سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار با اشاره به نقش و جایگاه هنرمندان در رویدادهای مهم انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد: شهید نریمان از هنرمندان توانمند بیجار که در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس با حضور در صحنه به ثبت رویدادها و حماسه‌های صورت گرفته در انقلاب و دفاع مقدس پرداخت و در همین مسیرو ارتفاعات غرب کشور در سال 1367 براثر اصابت ترکش خمپاره به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.
وی افزود: در این نمایشگاه 42 اثر از این هنرمند شهید به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی که بسیار آثار ارزشمندی است از روزهای انقلاب و اتفاقات سال 57 در بیجار به تصویر در آمده که حاوی خاطرات بسیار ارزشمندی است.
سرپرست حوزه هنری بیجار با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی از 19 تا 26 فروردین ماه 98 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم افزود: در این ایام تا کنون برنامه های مختلفی توسط دفتر حوزه هنری بیجار با حمایت حوزه هنری استان انجام گرفته است و امیدواریم توانسته باشیم در راستای ارایه ی هنر متعهد قدم برداریم .
وی با قدردانی از هنرمندان شهرستان بیجار در همکاری با حوزه هنری افزود : راه شهدا و یاد شهدا باید در بطن جامعه باقی بماند و این هنرمندانند که با قلم و اثار خویش تاثیر به سزایی در این مسیر دارند.
قربانپور به ترسیم تمثال شهید آوینی بر یکی از دیوارهای شهر، کارگاه مستند سازی فیلم کوتاه با حضور استاد زانیار لطفی، برنامه ساز وسخن با موضوع ادبیات پایداری، اکران رایگان یک سانس فیلم در سینما و نشست کتابخوان با موضوع هنر انقلاب را از برنامه های این هفته دفتر بیجار عنوان کرد .
نمایشگاه «روزهای انقلاب» از روز شنبه 24 فروردین ماه 98 به مدت یک هفته از ساعت 9الی 14 میزبان نگاه هنردوستان این دیار می باشد.
انتهای پیام

captcha