۲۷۵ میلیارد تومان برای نیازمندان کردستانی هزینه‌ شد
کد خبر: 3803750
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱

۲۷۵ میلیارد تومان برای نیازمندان کردستانی هزینه‌ شد

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: کمیته امداد استان کردستان ۲۷۵ میلیارد تومان در قالب خدمات مختلف برای نیازمندان در سال ۹۷ هزینه کرده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان امروز، 25 فروردین ماه در دیدار مدیران این نهاد با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: در سال گذشته این نهاد ۲۷۵ میلیارد تومان در قالب خدمات مختلف برای نیازمندان کردستانی هزینه کرده است و شاهد تحقق و عملکرد چشمگیر در همه سرفصل‌های خدمات بوده‌ایم.
وی افزود: پرداخت ۱۴۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری برای ۵۸ هزار خانوار بخشی از خدمات کمیته امداد کردستان در سال ۹۷ بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه ۱۱ میلیارد تومان در بخش تامین مسکن مددجویان این استان نیز هزینه شده است، عنوان کرد: ساخت و خرید ۲۵۰ واحد مسکونی و تعمیر و بازسازی ۹۳۰ واحد در بخش مسکن مددجویان صورت گرفته است.
وی اعلام کرد: بر اساس تفاهم نامه با سپاه، ساخت ۲۵۰ واحد مسکن روستایی نیز در سال ۹۷ شروع و ۱۱۰ واحد آن در دهه فجر تحویل داده شد و برنامه ریزی شده است این تعداد مسکن در شش ماهه نخست امسال به ۵۰۰ واحد برسد.
شیخی زاده ادامه داد: در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده که منجر به ایجاد سه هزار و ۳۴۰ فرصت شغلی شده است.
وی با بیان اینکه کمک به تأمین دو هزار و ۸۰۰ فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، کمک به درمان ۷۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی پنج هزار و ۶۰۰ مددجو از جمله دیگر خدمات کمیته امداد کردستان در سال ۹۷ است، گفت: کمک به رفع سوء تغذیه یک هزار و ۹۰۰ کودک زیر پنج سال نیز توسط این نهاد صورت گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد کردستان ادامه داد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به هشت هزار و ۵۰۰ دانش آموز و دانشجو و اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اردویی و تربیتی برای ۲۶ هزار مددجو در سال گذشته صورت گرفته است.
وی افزود: در زمینه کمک‌های مردمی، خیران و نیکوکاران ۱۳ میلیارد تومان برای کودکان یتیم و محسنین، در بخش صدقات 2 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در بخش زکات نیز ۲۰ میلیارد تومان از طریق این نهاد به نیازمندان کردستانی کمک کرده‌اند.
شیخی زاده گفت: رشد کمک‌های مردمی و تحقق همه سرفصل‌های خدمات این نهاد نشان دهنده افزایش اعتماد عمومی و بر خلاف همه تبلیغات منفی علیه کمیته امداد توسط برخی گروه های معاند بود.
وی در پایان تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات در کمترین و سریع ترین زمان را از اهم وظایف و مسائل مورد توجه کمیته امداد عنوان کرد و یادآور شد: امید است در سال جاری شاهد خدمات بیش از پیش برای قشر محروم و ضعیف جامعه باشیم.
انتهای پیام

captcha