موقوفات یاور سیل‌زدگان
کد خبر: 3803779
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

موقوفات یاور سیل‌زدگان

گروه جامعه ــ مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه 70 درصد کمک‌های اوقاف به سیل‌زدگان از محل موقوفات بوده است، تصریح کرد: وقف میراثی جاودان است و در طول تاریخ به یاری انسان‌ها می‌آید؛ امروز نیز وقف منشأ خیر و برکت شده است و از عواید وقف‌هایی که نیات مرتبط داشتند برای کمک به هموطنان هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی شفیع‌زاده، مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، که در حال حاضر به عنوان نماینده این سازمان در مناطق سیل‌زده خوزستان حضور یافته است، در گفت‌وگو با ایکنا؛ به تبیین اقدامات انجام شده به منظور یاری‌رسانی به سیل‌زدگان از سوی این نهاد  پرداخت و گفت: اداره اوقاف خوزستان از روز پنجم فروردین‌ماه، که اوج بارندگی‌ها آغاز شده بود، به ارائه خدمات در قالب برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش اغذیه پرداخت و بقاع متبرکه و آستان امامزادگان را برای اسکان گردشگران نوروزی مهیا کرد.

وی ادامه داد: پس از وقوع سیل در خوزستان، شش استان به عنوان معین انتخاب شدند تا با توجه به حجم بالای خسارات ایجاد شده و بسته شدن مسیر 150 روستا به یاری این مناطق سیل‌زده بشتابند.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده استان‌های معین برای خوزستان را تهران، خراسان‌رضوی، قم، قزوین، البرز و فارس اعلام کرد و گفت: نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه طی روزهای گذشته بازدیدی از مناطق حمیدیه و سوسنگرد داشتند و دستور دادند دو استان معین دیگر اضافه شود. همچنین مقرر شد در آستان «علی‌ ابن ‌مهزيار» روزانه 40 هزار غذا طبخ شود و در اختیار بالگردها و قایق‌های هلال احمر برای توزیع در میان روستاییان قرار گیرد .

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف عهده‌دار پخت روزانه 40 هزار غذا و تهیه بسته معیشتی شامل البسه، ظروف، پتو و... شده است، تصریح کرد: این اقدامات از محل کمک‌های مردمی در آستان امامزادگان و نذورات و نیات مرتبط واقفان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده ادامه داد: برای مثال در یکی از استان‌ها از موقوفه «اِبْن‌ِ سَبیل‌» با محوریت مسافر در راه‌ مانده‌ استفاده شده است. همچنین از نیات دیگری همچون افرادی که زندگی آنان با مشکل مواجه شده است، آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و ... نیز بهره برده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه 70 درصد کمک‌های انجام شده اوقاف برای سیل‌زدگان از محل موقوفات بوده است، تصریح کرد: وقف میراثی جاودن است و در طول تاریخ به یاری انسان‌ها آمده است. امروز نیز وقف منشأ خیر و برکت شده است و از عواید وقف‌هایی که نیات مرتبط داشتند برای کمک به هموطنان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آب تا حدودی در خوزستان فروکش کرده است، گفت: خانواده‌ها بعد از فروکش کردن آب با مصیبت از دست دادن زندگی و کمبود وسایل زندگی روبرو هستند. بنابراین سازمان اوقاف بعد از مرحله پخت غذا، به تأمین وسایل زندگی سیل‌زدگان اقدام می‌کند و در این زمینه نیز از نیات مرتبط واقفان بهره می‌گیرد. برای مثال در استان مرکزی نیتی وجود دارد مبنی بر اینکه به طلابی که خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند کمک شود.

انتهای پیام

captcha