نشست ستاد بزرگداشت روز قدس در آذربایجان شرقی برگزار شد
کد خبر: 3803781
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

نشست ستاد بزرگداشت روز قدس در آذربایجان شرقی برگزار شد

گروه اجتماعی ــ نشست ستاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بزرگداشت روز جهانی قدس، ارتحال امام خمینی‌(ره) و قیام خونین 15 خرداد در آذربایجان شرقی برگزار شد.

حرکت‌های اسلامی در اقصی نقاط جهان؛ به برکت انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز یکشنبه، 25 فروردین‌ماه در جلسه ستاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بزرگداشت روز جهانی قدس، ارتحال امام خمینی‌(ره) و قیام خونین 15 خرداد، گفت: متاسفانه در حال حاضر عده‌ای در داخل کشور ادعای خط امامی بودن دارند، اما در بسیاری از اصول انقلاب اسلامی و راه و روش امام راحل مشکل دارند.
وی اظهار کرد: هر کس ادعای خط امامی بودن دارد باید تابع محض امام حاضر باشد و در رفتار، اخلاق و کردار خود از رهبری انقلاب اطاعت کند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر اینکه عزت، اقتدار و صلابت کنونی جمهوری اسلامی در داخل و خارج مرهون زحمات و تلاش‌ها و مبارزات امام خمینی(ره) است، یادآوری کرد: حرکت‌های اسلامی و جهادی امروز در اقصی نقاط جهان به برکت انقلاب اسلامی و صدور فرهنگ این انقلاب الهی و مردمی که امام خمینی(ره) آنرا ایجاد و بارور کرد، به وجود آمده است.
امام جمعه تبریز، تلاش برای برگزاری باشکوه و گسترده روز جهانی قدس را لازمه ثبات هر چه بیشتر و دوام و قوام جمهوری اسلامی خواند و اضافه کرد: این روز بزرگ در اسلام از یادگارهای بسیار بزرگ و بین‌المللی امام راحل است که باید همواره گرامی داشته شود تا یکی از ایده‌ها و تفکرات عالی بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر حمایت از مظلومان جهان و مردم بی دفاع فلسطین در جهان بیش از پیش به منصه ظهور برسد.
وی ادامه داد: امسال با توجه به تحرکات جدید دشمنان علیه اسلام و انقلاب و موضوع تروریسم خواندن سپاه از سوی آمریکا که همواره از اول انقلاب مورد عداوت نظام سلطه قرار داشته است، حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بسیار ضرورت دوچندان یافته است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید تاوان این بی خردی و بی‌تدبیری خود را بپردازند، یادآوری کرد: امروز نیروهای مسلح ایالات متحده نباید در هیچ جای جهان احساس امنیت کنند و باید بدانند پاسخ این یاوه‌گویی‌ها و یاوه‌سرایی‌ها را خواهند داد.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: همچنانکه مردم با بصیرت ایران اسلامی و آذربایجان‌شرقی در اوج فشارهای اقتصادی، در راهپیمائی 22 بهمن حضوری تاریخی و حماسی از خود نشان دادند، بدون تردید در راهپیمایی روز جهانی قدس نیز چنین خواهند کرد.
حجت‌الاسلام آل هاشم با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن جشن بزرگ نیمه شعبان، از اینکه تحرکی خاص در سطح شهر تبریز برای تزئین معابر و خیابان‌ها در جشن‌های سوم و چهارم شعبان دیده نشد، انتقاد کرد.
وی گفت: اکنون در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان لازم است تمام نهادها و اقشار مختلف مردم در محلات و مساجد نسبت به آذین بندی معابر عمومی اقدام کنند؛ در سال‌های قبل از انقلاب زمانی بود که بسیاری از خیابان های تبریز در این روز بزرگ چهره ای دگرگون شده داشت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی‌ به دهه تکریم و تعظیم مساجد از 20 شعبان تا آخر همین ماه اشاره کرد و خواستار توجه جدی متولیان امر به بهداشت و رسیدگی به وضعیت ظاهری مساجد شد.
انتهای پیام

captcha