روحانیونی که بیل به دست دارند و همبازی کودکان شدند + عکس
کد خبر: 3803815
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
خیمه‌هایی از معرفت ساختند؛

روحانیونی که بیل به دست دارند و همبازی کودکان شدند + عکس

گروه فعالیت‌های جهادی ــ خیمه‌های معرفت در طرح آرامش بهاری تعطیل شدند، اما خیمه‌هایی از معرفت با حضور طلاب در مناطق سیل‌زده برپا شد؛ دست‌هایی که برای خانواده‌های خسارت‌دیده خیمه شدند، به مراتب در امر آموزش سبک زندگی اسلامی تأثیرگذارتر از ساعت‌ها بحث و خطابه بودند.

خیمه های معرفتبه گزارش ایکنا؛ طی سال‌های گذشته یکی از فعالیت‌های ثابت سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز اجرای طرح «آرامش بهاری» بوده است. در قالب این طرح در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه نمایشگاه‌های محصولات فرهنگی برپا می‌شود و در خیمه‌های معرفت به آموزش سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و مشاوره و پاسخگویی به شبهات دینی و... با محوریت روحانیون مبلغ اعزامی اقدام می‌شود.

امسال نیز طرح آرامش بهاری در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه آغاز به‌ کار کرد تا اینکه خبر وقوع سیل در آق‌قلا و پس از آن در سایر نقاط کشور به گوش رسید. مردم از هر صنف و قشری با هر توان مادی و معنوی که داشتند پا به میدان گذاشتند تا به یاری سیل‌زدگان بشتابند.

در این میان اولین گروه‌هایی که به مناطق سیل‌زده آق‌قلا و سپس لرستان و خوزستان اعزام شدند، همان طلبه‌هایی بودند که قرار بود در خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را به مسافران، مجاوران و عموم مردم بیاموزند، اما آستین همت را بالا زدند و این بار با حضور در مناطق سیل‌زده سبک زندگی اسلامی را در عمل به مردم آموزش دادند.

خیمه های معرفت

آنجا که با مهربانی به یاری هموطنان خود شتافتند به ما آموختند که سبک زندگی اسلامی چیزی جز احساس برادری، برابری، همدلی و دستگیری نیست. اگرچه خیمه‌های معرفت در طرح آرامش بهاری تعطیل شدند، خیمه‌هایی از معرفت با حضور طلاب در مناطق سیل‌زده برپا شد که عطر خدمت و برابری می‌داد و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد. دست‌هایی که خیمه شدند برای خانواده‌هایی که تمام زندگی خود را از دست داده‌اند، به مراتب در آموزش سبک زندگی اسلامی تأثیرگذارتر از ساعت‌ها بحث و خطابه بودند.

روحانیونی که گاهی مورد هجمه برخی معاندان قرار می‌گیرند و تر وخشک با هم سوخته می‌شوند، بی‌خیال طعنه‌ها دل به سیل و سیلاب زدند؛ اینجا خبری از منبر و پله‌های بر فراز نیست. روحانیون بیل به دست گرفتند تا خانه هموطن خود را صفایی دوباره ببخشند و عطر اخلاق محمدی را در فضا پراکنده کنند یا به رسم مولا با کودکان همبازی می‌شوند تا غم به آب نشستن خانه و کاشانه خود را فراموش کنند یا تأمین و توزیع غذای هموطنان را عهده‌دار شدند.

خیمه های معرفت

در جایی که برخی نشستند و همدلی و همراهی را صرفاً به سخن محدود کردند، بخش وسیعی از طلاب کشور آستین همت بالا زدند و در کنار سایر اقشار و صنوف به امدادگرانی تبدیل شدند که نه تنها مرهم جسم و جان سیل‌زدگان شدند، بلکه با همان دست‌های گِل‌آلود خود گل و لای ذهن‌های برخی از منتقدان را، که توان تفکیک تر و خشک را ندارند و همیشه با یک چوب به استقبال همگان می‌روند، تطهیر و پاکیزه کردند.  

خیمه های معرفت

انتهای پیام

captcha