احیای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی؛ تسهیل‌کننده ازدواج
کد خبر: 3803882
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

احیای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی؛ تسهیل‌کننده ازدواج

گروه اجتماعی ــ فرماندار تویسرکان با بیان اینکه متأسفانه امروز در بحث ازدواج از فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی فاصله گرفته‌ایم، گفت: احیای فرهنگ اصیل و ریشه‌دار ایرانی ـ اسلامی یک نیاز ضروری جامعه است که با بازگشت به ریشه اصلی خود و کنار گذاشتن فرهنگ‌های غیرایرانی ـ اسلامی می‌توان ازدواج را تسهیل کرد.

احیای فرهنگ ایرانی_اسلامی؛ تسهیل کننده ازدواجبه گزارش ایکنا از همدان، حبیب مومیوند، فرماندار تویسرکان، امروز، 26 فروردین‌ماه در ستاد ساماندهی امور جوانان، جوانان را ظرفیت‌های بسیار ارزشمند کشور دانست و تأکید کرد: جوانان به‌عنوان مدیران آینده باید به نحو شایسته پرورش یابند.
وی اشتغال و ازدواج را دو موضوع مهم مرتبط با جوانان دانست و بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان تأکید کرد.
وی با بیان اینکه متأسفانه امروز در بحث ازدواج از فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی فاصله گرفته‌ایم، گفت: احیای فرهنگ اصیل و ریشه‌دار ایرانی اسلامی یک نیاز ضروری جامعه است که با بازگشت به ریشه اصلی خود و کنار گذاشتن فرهنگ‌های غیرایرانی ـ اسلامی می‌توان ازدواج را تسهیل کرد.
مومیوند در این راستا از پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان در سال گذشته سخن گفت و افزود: در سال گذشته ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت شد که این مبلغ امسال ویژه هر زوج ۳۰ میلیون تومان است.
فرماندار تویسرکان با فراخواندن تمام فرهیختگان، نخبگان، فرهنگیان و مدیران برای نهادینه شدن زندگی ایرانی ـ اسلامی در جامعه گفت: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و هنرمندان در ترغیب جوانان به ازدواج آسان و استحکام‌بخشی این ازدواج با ترویج فرهنگ‌های اصیل بومی نقش‌آفرینی کنند.
وی بیان کرد: 23 درصد صنایع دستی استان همدان متعلق به تویسرکان است، همه باید کمک کنند تا بازار صنایع دستی تویسرکان راه‌اندازی و این ظرفیت ارزشمند هنر و صنعت اقتصادی شود.
وی با اشاره به اینکه زمینه کار در بخش کشاورزی به شیوه نوین در تویسرکان مهیاست تاکید کرد: ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله ایجاد و توسعه گلخانه‌ها در وسعت زیاد و سرشاخه‌کاری گردو در سطح شهرستان اشاره کرد.
مومیوند به برنامه‌های پیش‌رو اشاره کرد و گفت: جشن گلریزان، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری دوره مهارت زندگی، بهره‌برداری از استخر سرپوشیده بانوان، برگزاری دوره آموزشی حسابداری و نرم‌افزارهای پیشرفته و ... را از برنامه‌های هفته جوان در تویسرکان است.
انتهای پیام

captcha