بارندگی‌ به برخی از بناهای تاریخی کرمان خسارت وارد کرد
کد خبر: 3803894
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
فرخی:

بارندگی‌ به برخی از بناهای تاریخی کرمان خسارت وارد کرد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بارندگی روزهای اخیر به برخی از بناهای تاریخی در شهرستان‌های راور، زرند، بافت و شهربابک خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان امروز دوشنبه، 26 فروردین گفت: بارندگی روزهای اخیر منجر به فرسایش اندود پشت بام‌های تعدادی از بناهای مناطق مختلف این استان شده است و هم‌اکنون تیمی از کارشناسان این اداره‌کل برای بررسی و ارزیابی خسارات وارد شده به آثار تاریخی به شهرستان‌های استان اعزام شده‌اند.
وی حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی را اولویت این اداره‌کل دانست و افزود: طی روزهای گذشته تعدادی از کارگاه‌های مرمت به علت بارش شدید باران تعطیل شد که اکنون فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.
منیره ستارزاده مدیر پایگاه قنوات ثبت جهانی اکبرآباد و قاسم‌آباد بم نیز گفت: در بازدید از وضعیت قنوات در شرایط جوی فعلی، به‌دلیل موقعیت قرارگیری آن‌ها در شهر و هدایت آب‌های روان به داخل جوی‌ها تاکنون خطری قنوات ثبت جهانی را تهدید نکرده است.
انتهای پیام

captcha