طرح‌های اشتغال‌زایی جوانان در مناطق مختلف کشور افتتاح شد
کد خبر: 3803916
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

طرح‌های اشتغال‌زایی جوانان در مناطق مختلف کشور افتتاح شد

گروه جامعه ــ با حضور وزیر و مسئولان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از نمایندگان مجلس از طرح های اشتغال‌زایی جوانان در مناطق مختلف کشور به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی شد.

به گزارش ایکنا؛ مراسم رونمایی از طرح‌های اشتغال‌زایی وزارت ورزش و جوانان امروز 26 فروردین‌ماه، با سخنرانی، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان آغاز شد.
در این مراسم تندگویان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال، وظیفه و مسئولیت مستقیم وزارت ورزش و جوانان نیست، گفت: از سال گذشته با ارائه مدلی توانستیم به صورت مستقیم برای جوانان اشتغال‌زایی کنیم.
وی ادامه داد: علی‌رغم افزایش سه برابری بودجه جوانان باز هم نیازمند توجه مجلس به اختصاص بودجه بیشتر به حوزه جوانان هستیم.
تندگویان در خصوص نحوه اختصاص وام به طرح‌های اشتغال‌زا، گفت: به تشکل‌های جوانان سراسر کشور اعلام کردیم که طرح‌های اشتغال‌زایی خود را برای ما ارسال کنند؛ پس از بررسی به طرح‌هایی که قابلیت اشتغال‌زایی بیشتری که داشتند وام اختصاص گرفت.
وی اعلام کرد: 130 میلیارد تومان از دو عامل بانکی با سود چهار و دو درصد تا سقف 100 میلیون تومان و به طرح‌های ویژه تا سقف 300 میلیون تومان پرداخت و با همین بودجه دو هزار شغل مستقیم برای جوانان ایجاد شد. اگر این الگو توسط سایر نهادها نیز دنبال شود، مشکل اشتغال رفع می‌شود.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص برنامه‌های هفته جوان سال جاری نیز گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سال گذشته هفته جوان را به ماه جوان تبدیل کرده‌ایم و تا ابتدای ماه مبارک رمضان 9 هزار برنامه ویژه جوانان اجرا می‌شود که رویکرد همه این برنامه‌ها کمک به مردم مناطق سیل‌زده است.
وی ادامه داد: ثبت‌نام نیروی متخصص از شنبه آغاز شده است و با توجه به نیازسنجی مناطق سیل‌زده در پایان هفته جاری، نیروهای متخصص و اقلام اهدایی به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه همچنان برنامه‌های هفته جوان با هدف روحیه‌بخشی در مناطق سیل‌زده و سراسر کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: روز گذشته جشن سه هزار نفری در استان گلستان برگزار شد.
تندگویان در خصوص جدایی بخش ورزش و جوانان از یکدیگر، به جلسه روز گذشته در مجلس اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و توجه آن به مسئله جوانان، بخش جوانان مستقل شود.
در ادامه این نشست نور‌الله‌زاده، مدیر صندوق کارآفرینی امید و مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه رسالت به تشریح نحوه و میزان اختصاص تسهیلات به جوانان پرداخت.
در ادامه طرح‌های اشتغال‌زایی در تعدادی از استان‌های کشور به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
به گزارش ایکنا؛ براساس همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید تاکنون 520 طرح در حوزه جوانان، 630 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha